امـروز : پنجشنبه 9 فروردين 1403
تاریخ : شنبه 8 خرداد 1400
کد 23828

تحول به‌نفع جوانان نسخه علاج مشکلات اقتصادی‌

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: کشور ما درگیر مشکلات مزمن اقتصادی است که جز با نگاه تحولی درمان نخواهد شد و در مقطع حاضر تشکیل دولت جوان انقلابی بهترین راه حل برای این موضوع است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه تلویزیونی پیام جمعه در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین مشکلات کشور در دو عرصه اقتصاد و عدالت چیست و بهترین راه‌حلِ ممکن برای غلبه بر مشکلات کدام است؟ گفت: هر جا ما با مدیریت‌های قوی و خسته‌نشو مواجه بودیم، دیدیم که کار پیشرفت کرده و هرجا که این‌جور حضورِ لازم و دائم وجود نداشته باشد، البتّه مشکلات پیش می‌آید.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مشکل از ناحیه مدیریت اقتصاد است، اضافه کرد: با تنبلی، با بی‌حالی، کم‌انگیزگی، مسأله‌ اقتصاد کشور حل نخواهد شد، بلکه مدیریت‌های جهادی باید بر مسائل اقتصادی کشور احاطه داشته باشند.

وی با تاکید بر نقش جوانان در مدیریت جهادی ادامه داد: جوانان نقش اصلی را در انجام جهادی و با نشاط مسئولیت‌ها دارند، به نظر من علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزب‌اللهی و جوان مؤمن است که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم بوده است که می‌تواند کشور را از راه‌های دشوار عبور بدهد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه راهی جز تحول وجود ندارد، گفت: راه ایجاد تحوّل عبارت است از تشکیل یک دولت معتقد به تحوّل و معتقد به عنصر تحوّل‌آفرین، یعنی عنصر جوان نخبه مؤمن انقلابی. دولت جوان انقلابی یعنی یک دولت سرِ پا و بانشاط و آماده‌ای که در سنینی باشد که بتواند تلاش کند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: البته عرصه استفاده از جوانان محدود به سطح وزیرها نیست، رویکرد در دولت جدید باید این باشد که در مدیریت‌های مختلف، جوان‌ها بیشتر به کار گرفته شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به اختیارات گسترده رئیس جمهور و قوه مجریه گفت: بر اساس اصول مختلف قانون اساسی عالی‌ترین مقام اجرایی کشور پس از رهبری که اجرای قانون اساسی نیز برعهده رئیس جمهور است.

وی تشکیل هیأت وزیران و انتخاب وزرا، امضای عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، موافقت‌نامه‌ها و قراردادهای دولت ایران با سایر دولت‌ها، امضای پیمان‌های مربوط به اتحادیه‌های بین‌المللی همچون برجام، مسئولیت تدوین و طراحی و توزیع برنامه و بودجه کشور، مسئولیت امور اداری و استخدامی کشور، ابلاغ مصوبات مجلس شورای اسلامی برای اجرا به وزارت‌خانه‌های مختلف، تعیین سفیران، انتصاب معاونین و رؤسای سازمان‌ها، انتخاب استاندار، فرماندار و بخشدار با واسطه وزیر کشور را از دیگر وظلایف رئیس قوه مجریه عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ریاست ۲۷شورا به‌طور مستقیم و ۱۳شورا به‌صورت غیر مستقیم توسط رئیس جمهور اداره می‌شود، گفت: شورای عالی فضای مجازی، شورای عالی اشتغال، شورای عالی انرژی، شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی، شورای عالی جوانان، شورای عالی صنایع دریایی از جمله این شوراها است.

امام جمعه تبریز با اشاره به مسئولیت رئیس قوه مجریه در سه شورا که حکم مجلس قانونگذاری‌ دارد، گفت: ریاست شورای عالی امنیت ملی، مسئولیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و ریاست شورای عالی اقتصاد بر عهده رئیس جمهور است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به روند تایید و صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان، گفت: در رد یا تایید هیچ یک از نامزدها و یا لیست های ائتلافی شوراهای شهر و روستای استان دخالت نداشته و ائمه جمعه حامی منتخبان مردم هستند./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 8 خرداد 1400
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh