امـروز : جمعه 10 فروردين 1403
تاریخ : شنبه 20 فروردين 1401
کد 24500

امام جمعه تبریز :

حادثه تروریستی حرم رضوی، توطئه جدید دشمنان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: حادثه تروریستی در حرم مطهر امام رضا(ع) حکایت از یک پشت صحنه و کارگردانی توطئه توسط دشمنان اسلام دارد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امروز در خطبه نماز جمعه در مصلای اعظم امام خمینی تبریز افزود: اجرای این عملیات در صحن رضوی و ارزیابی جریان‌سازی فضای مجازی در هفته‌های گذشته گواه بر تایید این موضوع است که دل همه را به درد آورد چرا که این حادثه دومین حادثه تلخ بعد از بمب‌گذاری دهه ۷۰ در صحن رضوی بود.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن بداند که طلبه‌ها و روحانیان از اول انقلاب در کنار مردم فداکاری کرده‌اند، گفت: بیش از ۴ هزار شهید طلبه و شهدای محراب دلیل بر پیشقدم بودن روحانیت در شهادت است و طلاب همچنان استوار و پا بر جا در تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهند کرد و از هیچ چیزی هراس نخواهند داشت.
خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: روز سه‌شنبه هفته گذشته فرد مسلح با چاقو با حمله به ۳ روحانی جهادی در صحن رضوی  ۲ نفر از آنها را به شهادت رساند و یک نفر را هم مجروح کرد.
وی گفت: این قاتل ۲۱ ساله به شهید اول ۲۰ ضربه چاقو زده است؛ نهاد‌های انتظامی و امنیتی باید دقت بیشتری داشته باشند و همچنین وزارت خانه های خارجه و کشور باید بررسی‌های بیشتری انجام دهند.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: قاتل ازبک تبار است که یک سال پیش به صورت غیرقانونی به کشور وارد شده است. مراجع ذیربط پاسخ دهند که چگونه یک فرد یک سال پیش غیرقانونی به کشور می‌آید و کار هم پیدا می‌کند و سکونت هم دارد و سپس در صحن پیامبر منتظر می‌ماند تا افراد ملبس به لباس روحانیت را به شهادت برساند؟
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: نکته دیگر هدف قرار دادن وحدت امت اسلامی مد نظر دشمنان اسلام است  چرا که آنچه از تحرکات اخیر عوامل استکباری می‌توان دریافت کرد این است که سخت‌ترین و تلخ‌ترین اتفاق برای صهیونیست جهانی اتحاد امت اسلامی است که با شعله‌ور سازی جنگ‌ها و فتنه‌های مذهبی از راه هتک حرمت به مقدسات و شکستن قداست اماکن مقدسه بتواند مسلمانان را رو در روی هم قرار می‌دهد.
وی اضافه کرد: موضوع قدس شریف، مسئله اصلی است و ماه رمضان و نزدیک شدن روز قدس از یک سو اسرائیلی ها را به شدت عصبانی کرده است و صهیونیست‌ها که راهبرد ضربه به ایران با هزار چاقو را در اولویت خود قرار داده بودند الان خودشان مورد ضربات در داخل قرار گرفته‌اند.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه گفتمان محور مقاومت در منطقه غرب آسیا در حال تبدیل شدن به گفتمان اصلی است، گفت: پیروزی‌های یمن و عملیات‌های مقاومت موجب شده است که این‌ها اجرای اینگونه عملیات را به مسائل فردی تبدیل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خاطرنشان کرد: ایران و افغانستان دو کشور برادر هستند و ایران بیش از چهل سال است که میزبان مهاجران افغانی است و اکثریت این مهاجران مردمان نجیب و زحمت‌کش هستند، چرا که رزم و ایثار افغان‌ها و تقدیم سه هزار شهید در حفاظت از تمامیت ارضی ایران و سلحشوری تیپ فاطمیون گواه این موضوع است.
وی تصریح کرد: اهداف دشمن از اینگونه حوادث در سطح کلان، وحدت‌شکنی و انحراف افکار عمومی از مسئله فلسطین و قدس و به چالش کشیدن گفتمان مقاومت و ایجاد کدورت بین ۲ کشور همسایه با جو رسانه‌ای است.
خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه خطبه ها با بیان اینکه ۲۰ فروردین روز هنر انقلاب اسلامی است که به مناسبت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی نامگذاری شده است، گفت: واقعاً هنرمندان اصلی این شهیدان هستند و سالگرد شهیدی مانند آوینی نباید فراموش شود و همچنین هنرمندان به تعهدات خود عمل کنند و هنر اسلامی خود را به نمایش بگذارند.
امام جمعه تبریز ادامه داد: آفرین بر دست اندرکاران فیلم موقعیت مهدی که مورد تحسین رهبر هم قرار گرفتند و این یعنی هنر انقلاب اسلامی.
وی خاطرنشان کرد: اخیراً گزارشی از یک مدرسه به دست من رسیده است که در مدرسه‌ای در تبریز و در کلاس درس هنر گفته‌اند که چرا مدام دعا می‌کنید که خدایا ظهور امام زمان را نزدیک کند، اصلاً ظهور امام زمان یعنی چه؟ باور می‌کنید که این موضوع در کلاس هنر مطرح شده است؟
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: از آموزش پرورش استان می خواهم تا جدیت به خرج دهد و کنترل کند که در کلاس‌ها چه چیز‌هایی مطرح می‌شود.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اینکه بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای با شعار ما می‌توانیم است، یادآوری کرد: تولید برق، پزشکی، بهداشتی، دامپروری، کاربرد انرژی هسته‌ای در دسترسی به منابع آب تکنیک هسته‌ای، صنعت، شناسایی مین‌های ضد نفر از جمله ثمرات دانش هسته‌ای کشور است که همگی به خاطر تلاش دانشمندان است که باید قدر آنها را بدانیم.
وی افزود: دانشمندان هسته‌ای ایران سند مظلومیت نظام هستند که برای زنده نگه داشتن چرخه هسته‌ای کشور چه زحماتی کشیدند و خصوصیت بارز آنها تسلط بر علمشان بود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با قدردانی از دولت مبنی بر تخفیف یک ساعته به کارمندان برای استراحت روزه داری گفت: اخیراً شنیدم که آموزش پرورش ابلاغ کرده است که دانش‌آموزان یک ساعت دیرتر مدرسه را ترک کنند که بنده پیگیر موضوع شدم و مقرر شد تا این یک ساعت ابلاغ شده لغو شود چرا که ما باید دانش‌آموزان را علاقه مند به روزه گرفتن بکنیم نه اینکه آن‌ها را خسته کنیم.
امام جمعه تبریز با اشاره بر اینکه رمضان، ماه میهمانی خدای متعال است و پروردگار مهربان خود میهمانانش را دعوت می‌کند، گفت: شب‌های احیاء نیز روز پذیرایی این میهمانی است.
وی افزود: در این ماه با خواندن دعا‌های متعدد؛ غذای شب‌های دیگر روح مان را تأمین و طلب دعا کنیم به طوری که تلاوت یک آیه قرآن در این ماه معادل تلاوت کل قرآن کریم در روز‌های غیر از ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم متذکر شد: روزه‌دار نباید دروغ بگوید، به بیت‌المال دست درازی کند، نباید بی‌حجاب باشد و رشوه دهد و همچنین باید احترام پدر و مادر و همسر خود را حفظ کند.
وی بر ضرورت رعایت حیا و عفت عمومی در جامعه تاکید کرد و افزود: گزارش‌هایی به دستم می رسد که برخی لباس‌فروش‌های تبریز لباس‌های خاص زنانه را علنی در ویترین قرار داده و حتی روی انواع مانکن‌ها می‌پوشانند و در معرض دید عموم قرار می‌دهند؛ واقعاً این چه وضعی است؟ مگر قدیم این شکل بود؟ قبلاً حتی لباس خاص زنانه توسط خانم فروخته می‌شد./*
  • نوشته شده
  • در شنبه 20 فروردين 1401
  • ساعت 08
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh