امـروز : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 6 خرداد 1401
کد 24538

امام جمعه تبریز :

نمایندگان مجلس از دخالت در انتصابات اجنتاب کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر عدم دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتصابات و مسائل اجرایی گفت: وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی برای  اجرایی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب پیشقدم باشند تا زمینه تخلفات در برخی اداره‌ها ایجاد نشود.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه نمایندگان در تصمیم سازی به مسئولان کمک کنند، گفت: اگر فردی از سوی نمایندگان مجلس بر یک مسئولیت منصوب شده و عملکرد خوبی نداشته باشد، نمایندگان مجلس نمی‌توانند بر آن مسئول نظارتی داشته باشند؛ البته وزرا نیز باید با نمایندگان مشورت‌های لازم را انجام داده و بعد از مشورت تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهند.
خطیب نمازجمعه در ادامه با اشاره به خدمات ارزشمند و تصویب قوانین متعدد و متفاوت مجلس یازدهم اضافه کرد: قانون تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار، قانون جهش تولید مسکن، قانون مالیات بر خانه‌های خالی، قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون حمایت از تولید و دانش بنیان، قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها و احکام اصلاحی ساختار بودجه کل کشور از جمله این قوانین بوده است.
امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به اهمیت ابعاد سفر رئیس جمهور به عمان گفت: امارات و بحرین اکنون رابطه رسمی با رژیم صهیونیستی دارند و این منجر شده تا رژیم صهیونیستی حضور فیزیکی برای ناامن کردن منطقه در جنوب خلیج فارس را در ذهن بپروراند.
وی افزود: همکاری پادشاهی عمان با جمهوری اسلامی ایران می‌تواند مانع نفوذ رژیم صهیونیستی در منطقه شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: از طرف دیگر قطر هم دیگر کشور عضو شورای خلیج فارس است و می‌تواند با ایران و پادشاهی عمان یک بلوک قدرتمند سیاسی در برابر صهیونیست ایجاد کند و مانع نفوذ شود.
وی با اشاره بر اینکه عمان سال‌های قبل نیز نقش مهمی در ارتباط با نزدیکی کشور‌های دیگر به ایران داشته است، افزود: در گذشته عمان نقش مثبتی در نزدیک کردن و تبادل پیام بین ایران داشته است و اکنون نیر وضعیت عمان همانند سابق است و می‌تواند ایفای نقش کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تسلیت به مردم صبور آبادان در خصوص حادثه تلخ ریزش ساختمان متروپل گفت: تعدادی از هموطنان به رحمت خداوند رفتند؛ از این‌رو لازم است تا عوامل مختلف در سطوح مختلف سیاستگذاری و اجرایی با برنامه‌های پیشگیرانه طوری عمل کنند که دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشود.
وی اضافه کرد: دستگاه‌های قضائی و امنیتی طبق تاکید رهبر معظم انقلاب باید تمام تلاش خود را برای شناسایی مقصران انجام دهند.
وی همچنین با اشاره به برگزاری کنگره‌ ۴۰۰۰ شهید روحانی متذکر شد: از سال ۱۲۷۵ تا سال ۱۳۵۷ تعداد ۵۷ شهید روحانی، از سال ۱۳۵۷ تا قبل‌از شروع جنگ تحمیلی ۴۰ شهید روحانی، در طول دوران دفاع مقدس ۳۶۴۱ شهید روحانی، پس‌از دوران دفاع مقدس ۱۱۱ شهید روحانی ترور، ۳۸ شهید روحانی مدافع حرم و در نهایت ۹۳ شهید روحانی جاویدالاثر تقدیم این انقلاب شده‌است.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه یکی از راهکار‌های رسیدن به تقوا رسیدن به عدالت است، گفت: تصویب قوانین لازم برای مقابله با تبعیض بیش از فقر لازم است، زیرا تبعیض برای مردم قابل قبول نیست و با قانون می‌توان جلوی این شکاف اقتصادی و تبعیض را گرفت. خداوند به نماینده‌های ما توفیق دهد تا این کار را انجام دهند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگر خطبه‌ها به سالروز شهادت امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) چهار خصلت از جمله اخلاق خوب در خانه، خانواده و جامعه، سخاوتمندی نفس، پرهیز از زیاده‌گویی، بخشش اضافی اموال خود به نیازمندان را چهار ضلع تکمیل ایمان برشمرده‌اند.
وی با بیان اینکه مردم زمان امام صادق (ع) حواسشان جمع نبود و انقلاب امام صادق (ع) را با دسیسه دشمنان به انحراف کشاندند، افزود: با این حال امام از تلاش خود خسته نشدند و از ایشان به عنوان مظهر نماد یک انسان کامل خستگی‌ناپذیر یاد می‌شود.
خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: تبیین اسلام ناب، تبیین و تبلیغ مساله امامت، تشکیل و تربیت جمع وفادار برای تشیع، اقدام به هر ضربه ممکن به دستگاه حاکم از جمله خطوط تبیین شده امام صادق (ع) بود.
نماینده ولی فقیه در استان روز دختر را مورد اشاره قرار داد و گفت: خداوند همه دختران را محفوظ و محجوب نگه دارد.
وی ادامه داد: حضرت معصومه(سلام الله علیها) از مقام عصمت عملی برخوردار بودند و شرافت اعظمی که برای آن بانوی گرامی اسلام دیده می‌شود ایفای نقش در تثبیت رسالت ائمه است.
امام جمعه تبریز اضافه کرد: در جمهوری اسلامی ارزش و جایگاه زیادی به دختران داده می‌شود و حضور بانوان در دانشگاه‌ها، مراکز علمی و اجرایی و مسابقات ورزشی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی همچنین با اشاره به هفته حج خاطرنشان کرد: ایجاد وحدت بین مسلمانان، حمایت از مظلومان، برائت از مشرکین، از اهداف حج است به طوریکه حج فرصتی است تا قضایای جهان اسلام بررسی شود و باید از این فرصت برای بیان حقایق استفاده کنیم./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 6 خرداد 1401
  • ساعت 16
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh