امـروز : جمعه 10 فروردين 1403
تاریخ : جمعه 10 تير 1401
کد 24558

امام جمعه تبریز :

آمریکا ناقض حقوق بشر و سر خط تروریسم در جهان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کارنامه و عملکرد دولت آمریکا در طول دهه‌های گذشته به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که این کشور بسترهای لازم را برای دخالت‌های غیرقانونی خود در نقاط مختلف جهان فراهم ساخته اند و به یکی از مهم ترین کشورهای ناقض حقوق بشر و سر خط تروریسم در جهان تبدیل شده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه آمریکا مصداق بارز نقض حقوق بشر در دنیا است، یادآور شد: آمریکا که همواره مدعی دفاع از حقوق بشر در دنیا است، خود از مصادیق بارز نقض آن در جهان و حتی در خود این کشور بوده و از این اصل مترقی بشری برای منافع سیاسی و اقتصادی خود سوء استفاده می‌کند.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: ششم تا دوازدهم تیرماه به عنوان هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده که ابتکاری ارزنده از سوی مقام معظم رهبری است.
خطیب نماز جمعه تبریز اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب ششم تیر ماه در مسجد ابوذر مورد سوءقصد قرار گرفتند، در هفت تیر بمب‌گذاری در محل حزب جمهوری اسلامی اتفاق افتاد که شهادت شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یارانش را به دنبال داشت، در سردشت شاهد اولین حمله شیمیایی رژیم بعث توسط صدام علیه مردم مظلوم سردشت در استان آذربایجان غربی بودیم که ۱۱۰ نفر از هموطنان ما را شهید کرد، شهادت شهید صدوقی امام جمعه یزد را نیز در همین هفته داریم که توسط منافقین کوردل انجام شد و در ۱۲ تیرماه سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط ناوجنگی آمریکا که پایان هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی را رقم می‌زند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این که برخی از این اقدام‌های تروریستی توسط فرقه ضاله منافقین صورت گرفته است، تاکید کرد: آنها امروز در آغوش همین کشورهای غربی و آمریکایی قرار گرفته اند و علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کنند و برخی از این حرکت‌های تروریستی با حمایت آمریکایی‌ها اتفاق افتاده و برخی از آنها مثل حمله به هواپیمای جمهوری اسلامی توسط خود آمریکا در خلیج فارس روی داده است.
 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا گفت: نتیجه این اتفاقات آشکار شدن چهره واقعی آمریکا در نزد جهانیان بود.
امام جمعه تبریز گفت: آمریکا با یکجانبه گرایی و تشدید تحریم‌های اقتصادی خارج از مجوز سازمان ملل و با هدف اجبار به تغییر سیاست دولت‌ها مرتکب نقض فاحش و نظام مند حقوق بشر شده و می شود؛ موضوعی که به تدریج منجر به سوء استفاده از ابزارهای اقتصادی و تبدیل آن به تروریسم اقتصادی برای نیل به اهداف سیاسی شده و دورنمای نظام حقوق بشر را نیز با چالش‌های پیچیده‌ای مواجه کرده است. 
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: بررسی دقیق مواضع حقوق بشری آمریکا و نگاهی به کارنامه و عملکرد این کشور در این حوزه در طول دهه‌های گذشته به صراحت تأیید کننده این واقعیت است که دولتمردان آمریکایی در چارچوب رویکرد به اصطلاح حمایت‌گرایانه حقوق بشری، بسترهای لازم را برای دخالت‌های غیرقانونی خود در نقاط مختلف جهان فراهم ساخته اند و این کشور به یکی از مهم ترین کشورهای ناقض حقوق بشر و سر خط تروریسم در جهان تبدیل شده است.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود حج  را مظهر تمدن نوین اسلامی، نمایش بندگی، اخلاق و عامل وحدت اسلام و مسلمین دانست و گفت: احیای حج ابراهیمی یکی از ماموریت های تمدنی انقلاب اسلامی بود و امام خمینی(ره) کار حضرت ابراهیم را در زمان خودش احیاء کرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم بر اهتمام حجاج بیت الله الحرام به تقویت وحدت دینی و فرهنگی مسلمین در فریضه حج تاکید کرد.
خطیب نماز جمعه تبریز همچنین با بیان اینکه همه مسلمانان به ویژه هنرمندان باید برای پاک کردن غبار مظلومیت از چهره غدیر تلاش کنند، گفت: غدیر در حوزه هنر واقعاً مظلوم است و باید از ظرفیت هنرمندان برای تبلیغ و تبیین غدیر استفاده شود و صدا و سیما هم در ایجاد شور معرفت شناسی و جریان سازی غدیر تلاش مضاعفی کند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم همچنین با اشاره به اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، زندگی ائمه به خصوص این دو بزرگوار را در تمام شئون برای مسلمانان الگو دانست و گفت: خانواده‌ها با ساده گیری، زمینه ازدواج جوانان بیشتری را فراهم کنند.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اگر ازدواج ساده باشد در قدم‌های بعدی نیز زندگی آنان با خوشبختی همراه خواهد بود و سنت‌های غلطی که در زمینه ازدواج پر تشریفات هست، باید برداشته شود./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 10 تير 1401
  • ساعت 17
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh