امـروز : شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 18 تير 1401
کد 24561

امام جمعه تبریز :

شکست های سریالی رژیم صهیونیستی در عرصه سایبری

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه بدون تردید تقابل محور مقاومت و صهیونیست‌ها در همه زمینه ها جریان دارد، گفت: رژیم صهیونیستی در عرصه سایبری شکست های سریالی را تجربه می کند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به شکست‌های سریالی رژیم صهیونیستی در عرصه سایبری گفت: بدون تردید تقابل محور مقاومت و صهیونیست‌ها در همه زمینه ها جریان دارد؛ از جنگ لفظی مقامات گرفته تا اختلال در تاسیسات هسته ای و این تقابل به وضوح قابل مشاهده است و بیشتر در حوزه سایبری دیده می‌شود.
امام جمعه تبریز ادعای رییس دایره سایبری رژیم صهیونیستی مبنی بر خنثی سازی یک هزار و ۵۰۰ حمله سایبری مختلف جبهه مقامت طی سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: محور مقاومت سال‌هاست که در مقابل رژیم صهیونیستی به سطح قابل توجهی از بازدارندگی نظامی دست یافته است و بازدارندگی در عرصه سایبری نیز می تواند هزینه های تل‌آویو را بالا ببرد.
خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه یک گروه هکری به نام عصای موسی بارها به دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی نفوذ کرده و اطلاعات زیادی کسب کرده است، افزود: این گروه با آسیب رساندن به بخش های مالی و زیربنایی این رژیم موجب نگرانی هایی برای این رژیم شده است.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده وجود نخواهد داشت، اظهار داشت: هر سال که می گذرد رژیم پوشالی صهیونیستی ضعیف‌ و روز به روز ضعیف تر خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه قطر برنامه ریزی هایی انجام داده تا نقش خود را در منطقه پیدا کند و آبروریزی و تضعیف شدن جایگاه خودش در دوران ترامپ را برگرداند، گفت: بعد از سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی به ایران، توافق شد تا مذاکرات متوقف شده در وین پس از سه ماه وقفه دوباره از سرگرفته شود و مکان این مذاکرات از وین به دوحه تغییر یافت.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: اینکه بین قطر و عربستان از دیرباز نوعی رقابت وجود دارد و در زمان کنونی که عربستان روابط خوبی با ایران ندارد بهترین زمان برای نقش آفرینی قطر است و دوحه تلاش می کند با اتخاذ دیپلماسی مذاکره و میزبانی مذاکرات رفع تحریم ها به اهداف خود برسد.
خطیب نماز جمعه تبریز گفت: قطر در راستای منافع منطقه ای خود به دنبال ایجاد فضایی توأم با آرامش، امنیت و ثبات در منطقه است و تحقق چنین هدفی بر جایگاه دوحه در منطقه تاثیر مثبت خواهد گذاشت.
وی در بخش دیگری از خطبه ها حج تمتع را ترکیبی از عنصر سیاسی و معنوی دانست و با تاکید بر وحدت مسلمانان در انجام فریضه حج، اظهار کرد: دین اسلام در این آیین پرشکوه سیاست و معنویت را تبلیغ می‌کند.
امام جمعه تبریز با اشاره به پیام مهم امروز رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الحرام، گفت: مضمون این پیام این بود که غرب مستکبر در منطقه‌ حساس ما و در همه‌ جهان روز به‌ روز ضعیف‌تر شده است و ما نباید یک لحظه هم از دشمن غافل بمانیم و  با امید و اعتماد به نفس برای ساختن آینده تلاش کنیم.
خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه رعایت حجاب و عفاف را در جامعه ضروری دانست و ادامه داد: برخی می گویند حجاب به شما چه ربطی دارد و من را در قبر شما نمی‌گذارند اما واقعیت آن است که یکی از اصول دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است.
وی با بیان اینکه فلسفه حجاب احترام به شخصیت زن است، گفت: حجاب امر شرعی و اجتماعی است و آزادی فردی و خواسته شخصی تا جایی راه دارد که به حقوق اجتماعی دیگران ضرر نرساند. میدان برای انتخاب وقتی مجاز است که منع شرعی ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: برخی‌ها می‌گویند که من شوهر و پدر و مادر دارم و با بدحجابی من مشکلی ندارند، گفت: پدر و مادر و شوهر در حیطه اختیاری خود تصمیم می‌گیرند و حجاب امری اجتماعی و رعایت آن حق اجتماعی است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه حرام و حلال دو مقوله شرعی است و تا قیامت هم تغییر نخواهد کرد، گفت: رضایت شوهر در بی‌حجابی همسر جز اینکه او را شریک گناه می‌کند، هیچ سود دیگری ندارد.
خطیب جمعه تبریز با بیان سوالی از سوی برخی مبنی بر اینکه اگر بی‌حجابی بد است چرا صدا و‌سیما فیلم‌هایی پخش می‌کند که ترویج بی‌حجابی است، گفت: صداوسیما و تمام رسانه‌های کشور باید مروج حجاب باشند مگر تقلید شما از صدا و سیما است، حتی خود رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها تاکید کرده‌اند پخش برنامه از صدا و سیما دلیل بر حلیت و مشروعیت آن نیست.
وی اضافه کرد: حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است و دین اسلام واقعاً دین برادری و خواهری است و همه موظف به کمک به هم هستیم و سرنوشت‌مان به هم بستگی دارد و هر کسی با اتکا به پول و ثروت خود هر کاری که دلش بخواهد را انجام دهد که دیگر سنگ روی سنگ نمی‌ماند.
نماینده ولی فقیه در استان در ادامه خطبه ها به مناسبت‌های هفته اعم از روز عرفه و عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: چشاندن شیرینی اعتقاد به ولایت از طریق احیای سنت حسنه رسیدگی به محرومان و گسترش فرهنگ اطعام غدیری بر پایه سفره‌های احسان علوی است./*
  • نوشته شده
  • در شنبه 18 تير 1401
  • ساعت 08
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در شنبه 18 تير 1401
  • ساعت 09
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh