امـروز : سه شنبه 28 فروردين 1403
تاریخ : جمعه 11 شهريور 1401
کد 24591

امام جمعه تبریز :

شرط احیای توافق هسته ای، بسته شدن پرونده آژانس

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شرط لازم برای احیای توافق هسته ای، بسته شدن پرونده‌های ادعایی آژانس است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به تاکیدات مکرر جمهوری اسلامی ایران به فراهم شدن زمینه تضمین منافع اقتصادی در توافق هسته ای گفت: گویا آمریکا تلاش دارد تا با پیش کشیدن پرونده‌های ادعایی و دخیل کردن ادعا‌های صهیونیست‌ها بار هزینه و تعهدات خود را کم کند.
خطیب نماز جمعه تبریز با قدردانی از عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در یک سال گذشته گفت: اعضای تیم مذاکره کننده جدید با اعتماد به نفس جلو رفتند و دقیق و حرفه‌ای عمل کردند و از شخص دکتر باقری تشکر می‌کنم.
امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت سفر وزیر خارجه کشورمان به آفریقا گفت: ارسال بخشی از محموله فروخته شده یک میلیون دز واکسن برکت از دستاورد‌های این سفر است.
وی با بیان اینکه آفریقا ظرفیت فراوانی دارد و دولت سیزدهم نیز مسیر تعامل با این قاره را در پیش قرار گرفته است، افزود: با توجه به اتمام منابع بسیاری از مواد اولیه ارزشمند دنیا، امروز آفریقا ظرفیت بالایی در تامین مواد اولیه دارد و ایران می‌تواند با تهاتر کالا و خدمات فناوری از این منابع بهره ببرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به دیدار اخیر اعضای دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب گفت: معظم له در این دیدار اشاره کردند که ایجاد امیدواری توسط دولت در این یک سال افزایش یافته است.
وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جوانگرایی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به پرهیز از شرطی کردن کشور به مذاکرات و تصمیم مجامع تاکید داشتند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به مناسبت هفته به سالروز تشکیل پدافند هوایی اشاره کرد و گفت: هیچ هواپیمایی بدون رصد و پایش پدافند هوایی کشور از آسمان ایران عبور نمیکند و پدافند هوایی به عنوان اولویت نخست دفاع رزمی با وجود تمام تحریم‌ها واقعاً انقلابی عمل کرده است.
وی بیان کرد: پهپاد‌های ما امروز به کشور‌های دیگر از جمله روسیه صادر می‌شود و ما به نیرو‌های مسلح خود افتخار می‌کنیم.
خطیب نماز جمعه تبریز همچنین با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی حرکت سیاسی و عبادی است؛ هر چند برخی‌ها تلاش دارند تا بخش سیاسی را از این پدیده بگیرند و صرفاً آن را از بعد احساسی معرفی کنند.
وی با تاکید بر اینکه سکولار نامیدن این حرکت و خالی کردن آن از محتوای انقلاب یکی از اهداف دشمن است، افزود: نقش‌آفرینی خواص جامعه، حرکت علما و روحانیان و هیئت‌ها منجر می‌شود تا این مراسم از هر گونه آسیب در امان باشد.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به عوامل پدیده بزرگ اربعین گفت: شکل‌گیری درک صحیح از نهضت امام حسین (علیه السلام) و نوعی بیداری اسلامی متأثر از گسترش پیام عاشورا بین شیعیان، مرهون انقلاب اسلامی ایران است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: الگوی گفتمان مقاومت اسلامی عامل دوم پدیده در پیاده روی اربعین است. امروز در  دنیا مسلمانان متوجه شده‌اند که ظرفیت و توانایی وجود دارد که در صورت استفاده از آن می‌توان هر شرایط تلخ و ناگوار را تغییر داد.
امام جمعه تبریز افزود: اربعین عامل به رخ کشیدن عظمت و قدرت اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) و ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان داخلی و خارجی است و باید تلاش کنیم به آن هدف عالی خود برسد.
وی ادامه داد: احیای راهپیمایی و جلوه کنگره حسینی رنگ و جان تازه به اسلام و دنیا داده است؛ روشن است که اربعین یک صف‌آرایی دیپلماتیک علیه جریان‌های زر و زور است.
نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: درسی که اربعین به ما می‌دهد این است که باید یاد شهادت را در برابر طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داریم./*
  • نوشته شده
  • در جمعه 11 شهريور 1401
  • ساعت 09
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh