امـروز : شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 14 آبان 1401
کد 24610

امام جمعه تبریز :

خدمت صادقانه و جهادی به مردم راه مبارزه با آمریکا

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به جنایت های رژیم آمریکا علیه مردم ایران گفت: شان مسئول در نظام اسلامی خدمت به مردم است و خدمت صادقانه و جهادی به مردم راه مبارزه با آمریکا است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز با بیان اینکه استکبار جهانی با چاقوی دو لبه براندازی، فشار و تحریم برای امتیازگیری در موضوع برجام اهداف خود را دنبال میکند، گفت: آمریکا برای نگه داشتن شیرازه فشارهای همه جانبه خود هم به اقدامات براندازانه و هم استمرار فشارهای تحریمی خود ادامه میدهد.
خطیب نماز جمعه تبریز اضافه کرد: همه این کارها به خاطر این است تا انقلاب اسلامی را وادار به عقب نشینی از استراتژی منطقه‌ای خود‌ کنند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه هزینه های سنگین در جنگ ترکیبی علیه ایران گویای بسیاری از واقعیات است، گفت: هزینه بالغ بر ۵۳ میلیون دلاری آمریکا برای ایجاد جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی ایران گویای بسیاری از واقعیات است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به وجود اسناد هزینه های فوق در بسیاری از رسانه ها افزود: اختصاص چنین بودجه سنگینی برای راه‌اندازی رسانه تصویری و شبکه های مجازی جنگ ترکیبی در ایران توسط آمریکا را افشاء میکند و باید برای مقابله با این هجمه ها، اقدامات موثر و به روز انجام شود.
وی منشاء ایجاد ناآرامی و اغتشاش در کشور را آمریکا دانست و اظهار داشت: باید توجه داشت که یک نظام سیاسی پویا و زنده امکان و ظرفیت گفتگو را دارد و لازمه آن آرامش است که متاسفانه اغتشاشات اخیر امکان اصلاح و روزآمد سازی را می‌گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ناآرامی و اغتشاش را قتلگاه حرکت رو به جلوی نظام اسلامی خواند.
خطیب نماز جمعه تبریز یادآور شد: البته اتفاقات مبارکی در برخی دانشگاه‌های استان شکل گرفته است و دانشجویان به ضرورت گفتگو رسیده‌اند که متاسفانه اگر ما سر وقت به تذکرات رهبری توجه می‌کردیم امروز این مشکلات را نداشتیم.
امام جمعه تبریز گفت: همچنان که رهبر انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان فرمودند: " اتفاقات اخیر جنگ ترکیبی است نه اغتشاشات خیابانی" ، گفت: موضوع تربیت نسل‌ های آینده در تراز انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های نیروهای انقلابی است و در این زمینه رهبری سالها پیش در مراسم جشن تکلیف دختران شرکت و تاکید کردند دانش‌آموزان معنای جشن تکلیف را بدانید زیرا این یک ماموریت از سوی خداست و اگر انجام دهید همیشه خوشبخت خواهید بود.
وی یوم الله ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و روز تبعید امام به ترکیه را نقطه عطف برای انقلاب اسلامی دانست و یادآور شد: امام بعد از ۱۴ سال تبعید مبانی ولایت فقیه را برای اولین بار در تاریخ فقه شیعی به صورت فقه عملی پایه‌گذاری کردند و سپس در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ رژیم ستمشاهی دانش‌آموزان را با گلوله مورد هدف قرار داد و در نهایت در ۱۳ آبان ۵۸ نیز نماد شکست آمریکا رقم خورد و دانشجویان پیرو خط امام در اقدامی خودجوش و انقلابی لانه جاسوسی و مرکز فتنه‌آفرینی آمریکا را تسخیر و انقلاب دوم را خلق کردند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با آمریکاست و باید هر چه فریاد داریم در این روز بر سر آمریکا بکشیم.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: ای کسانی که شعارهای انحرافی می‌دهید، بیایید مصلا را ببینید، این راهپیمایی تبریزی‌ها را ببینید، حضور دانش‌آموزان را دیدید؟ خجالت کشیدید؟
وی گفت: آذربایجان همیشه علاج واقعه را قبل از وقوع انجام می‌دهد. تعداد کثیری از اقشار مردم را ببینید، همه در خدمت انقلاب و نظام و با همان شعار همیشگی خود « بیز اولماغا حاضیریخ، خامنه‌ای سربازییخ» پیش می‌رود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه همه جهانیان و مردم ایران با خیانت‌های آمریکا آشنا هستند و می دانند که چه حمایت‌هایی در اول انقلاب از گروه‌های تجزیه‌طلب انجام دادند، اظهار داشت: در جریان کودتای نوژه همدان، حمایت از تروریست ها و ۱۷ هزار شهید ترور، حمایت از صدام وحشی، ساقط کردن هواپیمای مسافربری و انواع شدیدترین تحریم ها و نیز حمایت از آشوبگران و به شهادت رساندن سردار سلیمانی نمونه ای از این خیانت ها است.
امام جمعه تبریز به روز ۱۴ آبان به عنوان روز فرهنگ عمومی اشاره و اضافه کرد: امروز مهندسی فرهنگی در کشور یک ضرورت انکارناپذیر است و این امر مثال همان باغبانی است که به هنگام نهال کاشته و در زمانش آبیاری و هرز و سم‌پاشی و میوه‌ چینی می‌کند؛ بر همین اساس باید فضای فرهنگی کشور را باغبانی کرد و دست اندرکاران به فکر باغبانی و برنامه‌های اثرگذار باشند و تنها گزارش و آمار ندهند.
خطیب جمعه تبریز در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به روز دانش‌آموز و خطاب به دانش‌آموزان تازه به تکلیف شرعی، گفت: موضوع تربیت نسل‌های آینده در تراز انقلاب یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های نیروهای انقلابی است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب، حدود هفت سال پیش در مراسم جشن تکلیف دختران شرکت کرده و مواردی را بیان کردند؛ ایشان تاکید کردند که دانش‌آموزان عزیز معنای جشن تکلیف را بدانید زیرا این یک ماموریت از سوی خداست و اگر انجام دهید همیشه خوشبخت خواهید بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: دانش‌آموزان عزیز نماز اول وقت یادتان نرود، رابطه خود با خدا را مستحکم کنید که در این خصوص کادر مدرسه نقش بسیار پُررنگی دارند.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان عزیز روزی چند آیه بخوانید و پدر و مادر فرزندان خود را دعوت به قرآن کنید، گفت: ای بچه‌ها، پدر و مادر زحمت زیادی برای شما کشیده‌اند، به آنها احترام بگذارید.
وی با بیان اینکه دختران باید جشن تکلیف را قدر بدانند، گفت: ورزش را از یاد نبرید و در زندگی شجاعت را اولویت خود قرار دهید؛ دانش‌آموزان درس خواندن را جدی بگیرید چرا که اگر امروز از نظر فرهنگی در کل دنیا حرفی برای گفتن داریم لازمه آن قوی بودن است.
  • نوشته شده
  • در شنبه 14 آبان 1401
  • ساعت 10
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh