امـروز : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
تاریخ : سه شنبه 13 دي 1401
کد 24657

در یادواره شهدای عرصه نظم و امنیت

ضرورت شناساندن شهدای فراجا در جامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛ نیروی انتظامی را مقتدر و دژ مستحکم در برابر اخلالگران نظم و امنیت توصیف کرد و گفت: سلامتی، پویایی و نشاط ثمره وجود و حضور نیروی انتظامی است، از این رو شناساندن شهدای فراجا در جامعه یک ضرورت است.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در یادواره سرداران و ۸۴۲ شهید عرصه نظم و امنیت فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه مردم باید با ابعاد ماموریتی نیروهای فراجا آشنا باشند و بدانند شهدای این نیرو چه جانفشانی هایی داشته اند، گفت: جهاد مدافعان حرم با همه سختی های ناشی از شبهه اندازی برخی افراد داخلی و ضدانقلاب خارجی تا حد زیادی برای افکار عمومی تبیین شد.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه متأسفانه شهادت ماموران فراجا در درگیری با تروریست‌ها، اشرار، قاچاقچیان، اراذل و اوباش و سارقان به یک امر عادی تبدیل شده و آنچنان که باید به آن پرداخته نمی‌شود، افزود: یک اعلان خبری، مراسم تشییع و نهایتاً خاکسپاری غریبانه تمام آن چیزی است که درباره این شهدا انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه جامعه باید متوجه باشد که این امنیت کشور در نتیجه جانفشانی شهدا با اراذل خشن و سارقان مسلح بوجود آمده است، ادامه داد: تبیین این موضوع همه فهم، همچنان ناقص مانده است که باید با ابزارهای رسانه ای هم در جهت تبیین زندگی شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع نظم و امنیت گام های اثرگذار برداشته شود.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: برای جلوگیری و مقابله با آسیب های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی حاصل از رفتارهای ناهنجار اجتماعی را نیازمند نیروی امنیت آفرین هستیم و نیروهای انتظامی در این راستا آرامش به رگ های جامعه تزریق میکنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که نیروی انتظامی نیاز یک جامعه آرمانی بوده و تمام اندیشمندان اجتماعی بر ضرورت وجود این نیرو در تمام جوامع تاکید دارند، ادامه داد: نیروی انتظامی با اقتدار در مقابل اخلالگران نظم و امنیت ایستاده است.
وی با اشاره به این‌که آرزوی همیشگی انسان‌ها، دنیایی سراسر صلح و آرامش بوده است، یادآور شد: بشر با تمام تلاش‌ها هنوز نتوانسته بر این آرزو جامه عمل بپوشاند و همیشه عده‌ای با زیر پاگذاشتن ارزش‌ها، هنجارها و رسوم اجتماعی، حریم جامعه را نقض کرده و چهره آن جامعه را آلوده ساخته‌اند.
امام جمعه تبریز با اشاره به حضور نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس و بعد از آن و تقدیم شهدای بی شمار در مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ گفت: کسب رضایت الهی تفاوت اصلی پلیس ایران با پلیس سایر کشورها است، چرا که پلیس ایران بر اساس آموزه‌های دینی و اصول انتظامی عمل کرده و محور عملشان بر مبنای دستورات الهی است. این رفتار توأم با سعه صدر و رأفت اسلامی اما مقتدرانه و هوشمندانه پلیس جمهوری اسلامی ایران را با رفتار و برخورد خشن و شلیک‌های مستقیم روزهای اخیر پلیس کشورهای فرانسه و انگلیس مقایسه کنید.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که نیروی انتظامی در بخش‌های مختلف کارنامه بسیار قابل قبولی دارد، خاطرنشان کرد: خدمت به مردم زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب، افتخاری مقدس و ارزشمند برای پلیس بوده و امروز در سایه حمایت‌های رهبر فرزانه از فرماندهی کل نیروی انتظامی، پلیس محبوبیت اجتماعی دارد و پیشتاز و پیشقدم در خدمت رسانی شایسته به مردم است.
وی خاطرنشان کرد: هر چند یادواره یا فیلم‌هایی به مناسب هفته ناجا ساخته می‌شود، اما نه تنها کافی نیست، بلکه نتوانسته نقش محوری در این رابطه ایفا کند./*
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 13 دي 1401
  • ساعت 15
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh