امـروز : شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 14 دي 1401
کد 24659

در دیدار مدیران خودروسازی سایپا؛

خودروسازان از ظرفیت قطعه سازی تبریز استفاده کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر حمایت از شرکت های قطعه سازی گفت: وجود شرکت هایی مانند ایدم، چرخشگر و بلبرینگ سازی و همچنین دیگر شرکت های بزرگ و کوچک صنعتی در تبریز نشان از ظرفیت بالای قطعه سازی در این منطقه است که باید خودروسازان از این ظرفیت بیش از گذشته استفاده کنند.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مدیران و اعضای هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه اصلی ترین انتظار مردم از خودروسازان حذف رانت و مافیای خودور در کشور است، گفت: خودروسازان باید تولیدات خود را بصورت مسقیم به مشتریان عرضه کنند و همچنین با واردات خودورهای مقرون به صرفه، اقتصادی و با کیفیت علاوه بر سود عادلانه رانت و مافیای موجود در این بخش را حذف کنند.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه صنعت خودورسازی اشتغال آفرین است خواستار ایجاد خط تولید و یا کارخانه جدید خودرو سازی در تبریز شد و ادامه داد: در حال حاضر برخی از مجموعه با نصف ظرفیت خود تولید میکنند که اگر سرمایه گذاری لازم از طرف خودروسازان صورت گیرد هم زمینه اشتغال جوانان فراهم میشود و هم اینکه خودرو جدید تولید میشود.
وی به روزآوری و سرمایه گذاری خودروسازان در خطوط قدیمی تولید را متذکر شد و تاکید کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی خواسته کارگران افزایش و یکسان سازی حقوق و حذف قراردادهای شرکت های پیمانکاری از شرکت های تابعه خودوسازان در دیگر استانها است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه صنعت خودوسازی ده ها سال است که با مشکلات بیشماری دست و پنجه نرم میکند، گفت: تداوم تحریم ها و به طبع آن کاهش تیراژ خودروسازان، قیمت گذاری دستوری، خصوصی سازی، اجرایی شدن استانداردهای 85 گانه و الزام خودوسازان به یورو 5 از اصلی ترین چالش این صنعت به حساب می آید.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به موفقیت های گروه تولیدی سایپا، انعکاس توانمندی های خودروسازی و بیان حقایق را یک نوع جهاد تبیین دانست و گفت: دشمن نمی خواهد مردم از توانمندی های مدیران جهادی و انقلابی مطلع باشد اما باید موفقیت ها به آحاد ملت بازگو شود.
در ابتدای این دیدار آقای تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با ارائه گزارشی از فعالیت های این گروه گفت: 60 کارخانه قطعه سازی در تبریز پیمانکار سایپا هستند که قطعات فنی و هایتک خودروهای این گروه را تولید میکنند.
وی با بیان اینکه در سال آینده 8 محصول جدید عرضه خواهیم کرد، ادامه داد: ویژگی خودورهای جدید کاهش ارز بری کشور است.
تیموری واردات خودروهای خارجی توسط شرکت سایپا را مورد اشاره قرار داد و گفت: خودروهای با قیمت زیر 10هزار دلار با استانداردهای روز دنیا وارد خواهیم کرد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه با اشاره به کاهش 500 درصدی مراجعات و شکایت های مردم به این گروه اظهار داشت: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و رفع دغدغه های ایشان در رابطه با کیفیت خودورهای تولیدی داخل گروه خودروسازی سایپا هم کیفیت تولیدات خود را ارتقا داده است.
وی اشتغال 45 هزار نفری کارکنان این مجموعه را مورد اشاره قرار داد و گفت: رویکرد این گروه خودروسازی توسعه محصولات تجاری است که به همین منظور آمار تولیدی در این بخش 84 درصد رشد داشته است.
تیموری همچنین از سرمایه گذاری 5 هزار میلیارد تومانی برای بازسازی و توسعه زیرساخت ها در مگا موتور و شرکت های تابعه خبر داد و گفت: افزایش کیفیت و رساندن ظرفیت تولید مجموعه ها به ظرفیت 85 درصد رویکرد اصلی این سرمایه گذاری است./*
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 14 دي 1401
  • ساعت 15
  • توسط abdolah asadi
  • ویرایش شده
  • در جمعه 16 دي 1401
  • ساعت 13
  • توسط abdolah asadi
نظرات شما
captcha refresh