امـروز : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 31 خرداد 1397
کد 10112

تاکید نماینده ولی فقیه به بصیرت‌افزایی دینی و سیاسی روحانیون در جامعه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: روحانیون باید به مسائل روز آگاه باشند و در مسیر بصیرت‌افزایی دینی و سیاسی جامعه حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: روحانیون باید به مسائل روز آگاه باشند و در مسیر بصیرت‌افزایی دینی و سیاسی جامعه حرکت کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار مدیران و معاونان اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تقدیر از زحمات مدیرکل و کارکنان این اداره گفت :‌ سازمان تبلیغات اسلامی در طی این سال‌ها خدمات شایسته‌ای در حوزه دین و عترت انجام داده است.

امام جمعه تبریز افزود : با توجه به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یک تشکل روحانی است، باید کارکنان آن نیز اداری فکر نکنند. لازم است که در سازمان تبلیغات اسلامی تفکر معنوی و خدمت شبانه روزی حاکم باشد نه تفکر اداری.

وی خاطر نشان کرد : اینکه بسیاری از مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها زحمات بسیاری را به تنهایی متقبل می‌شوند، بسیار ارزشمند است چرا که همچنان این تفکر را دارند که یک طلبه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نکته دوم را در رابطه با سازمان تبلیغات اسلامی این ‌چنین تشریح کرد: وظیفه روحانیون نزدیک کردن دل مردم به سوی خداست، باید مردم با دیدن روحانیون به یاد خدا و پیامبر بیفتند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: باید روحانیون در جامعه عامل وحدت و صمیمیت باشند و پیامبرگونه با مردم رفتار کنند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح اعزام مستقر و هجرت که روحانیون مبلغ به مناطق دور و محروم سفر می‌کنند، بسیار هستند روحانیونی که واقعاً پیامبرگونه تبلیغ می‌کنند و با تمام سختی‌ها وظایف خطیر خود را انجام می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خطاب به روحانیون عنوان کرد: شما باید علاوه بر اینکه وظیفه تبلیغ دینی خود را انجام می‌دهید و در مسیر دین حرکت می‌کنید، به مسائل روز آگاه باشید و در بصیرت‌افزایی دینی و سیاسی مردم نیز پیش‌قدم باشید.

وی در توصیف آن‌دسته از روحانیونی که سعی می‌کنند خودشان را از فضاهای سیاسی دور کنند، گفت: روحانی که برای نظام زحمت می‌کشد باید بصیرت سیاسی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در پایان این دیدار از سالروز شهادت شهید چمران، شهدای۷ تیر، و نقشه شوم دشمن برای ترور مقام معظم رهبری در ۶تیر یاد کرد./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 31 خرداد 1397
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh