امـروز : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 6 تير 1397
کد 10230

مردمی بودن بالاترین آموزه انقلاب اسلامی به مسئولان فرهنگی نظام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : رفتارهای ایجابی از سوی مسئولان فرهنگی باید بجای رفتارهای سلبی ها در جامعه حاکم باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : رفتارهای ایجابی از سوی مسئولان فرهنگی باید بجای رفتارهای سلبی ها در جامعه حاکم باشد و با حفظ اصول انقلاب، بالاترین آموزه انقلاب اسلامی یعنی مردمی بودن محور همه فعالیت های فرهنگی باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش دبیران ستادهای استانی جبهه فرهنگی کشور با بیان اینکه تهدیدات فرهنگی هر استان متناسب با شرایط جغرافیایی و اقیلم و فرهنگ آن منطقه است، گفت : امروزه در کشور ما دو موضوع مهم فرهنگ و اقتصاد مورد توجه دشمنان است که از این طریق میخواهند در ذائقه های مردم تغییر ایجاد کنند و از این طریق برنامه های ظالمانه و سلطه طالبانه خود را علیه ملت ایران اجرایی کنند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه برای مقابله با تهدیدات دشمنان باید نسخه جداگانه ای پیچید، افزود : دشمن میخواهد آرام و بی سروصدا و در قالب جنگ نرم خاکریزهای اعتقادی زیر آماج حملات خود قرار دهد اما تشکلات مردم نهاد فرهنگی باید با احساس مسئولیت در این زمینه قدم های موثر بردارند.

وی با اشاره به اینکه رسالت روحانیت نزدیک کردن دل ها به سوی خدا است، تصریح کرد : روحانیت و همچنین کسانی که در این نظام مسئولیت دارند باید رفتارهایشان برای آحاد ملت الگو باشد .

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم جذب حداکثری جوانان، استقلال در گفتار و رفتار ، حضور در مجامع و مجالس مختلف فرهنگی و مذهبی با سلایق متفاوت ، توجه ویژه به نخبگان فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی و ارتباط تنگاتنگ با آحاد ملت در شغل ها و کسوت های مختلف را، رسالت مسئولان فرهنگی و روحانیت در جامعه اسلامی عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت : با حفظ اصول انقلاب، نباید اجازه بدهیم سلایق مختلف مردم از نظام اسلامی فاصله بگیرند و باید رفتاری داشته باشیم که زمینه بلوغ و حضور همه افراد جامعه را در جبهه های فرهنگی انقلاب فراهم شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به وظایف امامان جمعه و نمایندگان رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان ها، گفت: با حفظ اصول و با الگوگیری از روش و منش مقام معظم رهبری باید امورات جاری از سوی ائمه جمعه پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان با اشاره به مناسبت های این هفته و روز تاریخی ۶ تیرماه گفت : ۶ تیر سال ۶۰ یکی از عزیزترین و ماندگارترین روزهای تاریخ انقلاب ایران است، که به فضل الهی ترور مسجد ابوذر تهران و سوء قصد به رهبر انقلاب ناکام ماند و خداوند آیت الله العظمی امام خامنه ای را برای جمهوری اسلامی ذخیره کرد تا امروز کشور ما با همان صلابت و اقتدار امام راحل تدوام داشته باشد./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 6 تير 1397
  • ساعت 14
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh