امـروز : جمعه 14 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 24 تير 1397
کد 10427

برای حراست از خاکریزهای اعتقادی و اخلاقی فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : توجه دستگاه های فرهنگی به تبیین فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی امری ضروری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : توجه دستگاه های فرهنگی به تبیین فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی امری ضروری است و کم توجهی ها و بی مهری به امر الهی حجاب در شرایطی که دشمن در قالب جنگ نرم خاکریزهای اعتقادی و اخلاقی را مورد هجمه قرار داده نگران کننده هست.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در اجتماع حافظان حریم خانواده در تبریز با اشاره به معانی ارائه شده درباره حجاب گفت: اگرچه پوشش حجاب در ظاهر افراد ظهور پیدا می‌کند اما حجاب برخاسته از اعتقادات و باورهای درونی انسان است.

امام جمعه تبریز حجاب را میوه عفاف و عفاف را ریشه حجاب خواند و افزود : عفاف نوعی حجاب درونی است که انسان را از گناه باز میدارد.

وی خاطرنشان کرد: حجاب امر خداست و شارع مقدس به عنوان یکی از احکام ضروری دینی حفظ آن را واجب کرده و بانوان با حفظ حجاب می‌توانند اطاعت را که روح و پیام اصلی بشریت است اثبات کنند و در زمره اطاعت کنندگان الهی قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، حجاب در جامعه ما رونق گرفته است، یادآور شد: در سال‌های اخیر کم مهری‌هایی نسبت به حجاب صورت گرفته که یکی از علل آن ضعف در تبیین مسائل اسلامی است.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل کم مهری به حجاب عدم برنامه‌ریزی مناسب برای حجاب است، مسئولین ما باید برنامه ریزی کامل و جامع برای حجاب داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم فرهنگ تساهل را از دیگر عوامل کم‌مهری به حجاب دانست و تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید الگوهای مناسبی را برای حجاب معرفی کنند و الگوهای اسلامی را برای بانوان معرفی نمایند و در عین حال از افراط و تفریط بپرهیزند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل کم توجهی به حجاب جنگ نرم دشمن است، دشمنان با شیوه‌های گوناگون تبلیغی و رسانه‌ای خودشان هجمه گسترده‌ای علیه مبانی اخلاقی و خانواده ما شکل دادند تا تاثیراتی داشته باشد.

وی همچنین از نبود برنامه ریزی جامع و هماهنگ برای حجاب و ضعف در معرفی الگوی مناسب از سوی دستگاههای فرهنگی در ارتباط با حجاب ابراز تاسف کرد./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 24 تير 1397
  • ساعت 13
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh