امـروز : شنبه 29 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 27 تير 1397
کد 10492

نظام بیمه اجتماعی کارآمد چالش های روستایی را مرتفع میسازد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: کاهش میزان بهره وری تولید در بخش کشاورزی از جمله چالش محیط های روستایی که با اجرای نظام بیمه اجتماعی کارآمد این چالش ها برطرف میشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: کاهش میزان بهره وری تولید در بخش کشاورزی از جمله چالش های محیط های روستایی که با اجرای نظام بیمه اجتماعی کارآمد این چالش ها برطرف میشود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در چهارمین اجلاس سراسری مدیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر که در شهرستان کلیبر برگزار شد، با بیان اینکه امنیت یکی از نیازهای ضروری فردی، گروهی و جامعه است، گفت : ادامه حیات و بقای جامعه بدون امنیت میسر نمی‌شود که در این میان بیمه یکی از دستاوردهای ارزشمند بشر در جهت امنیت اجتماعی و اقتصادی به حساب می آید.

امام جمعه تبریز افزود: بیمه امنیت آور است، بیمه نگرانی‌ها را در برابر زیان‌های ناشی از حوادث کاهش می‌دهد و در سطوح خرد و کلان با حمایت از افراد جامعه و مجموعه‌های مختلف و بستر لازم را برای دست‌یابی به توسعه اقتصادی فراهم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه توسعه بیمه پاسخگوی بسیاری از نیازهای بشر است، تصریح کرد: کاهش سطح کیفی زندگی روستایی نسبت به جامعه شهری و عمیق‌تر شدن شکاف بین سکونت گاههای روستایی و شهری، خروج جمعیت فعال از بخش روستایی و مهاجرت به بخش شهری و حاشیه شهرها و رهاشدن منابع محدود آب و خاک در کشور از جمله چالش های محیط روستایی است.

وی با تاکید بر اینکه دولت‌ها باید به تضمین حداقل نیازهای فردی اقدام کنند، افزود: با اجرای نظام بیمه اجتماعی کارآمد در جامعه روستایی می‌توان بخشی از چالش های محیط روستایی را برطرف کرد که از این رهگذر جمعیت فعال و کیفیت زندگی این مناطق را هم بهبود بخشید.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی با بیان اینکه هدف از تشکیل بیمه های اجتماعی حمایت و تامین در برابر برخی شکل های ناامنی در محیط‌های تولیدی روستایی و عشایری است، گفت: بیمه های اجتماعی و اجباری که ناشی از قانون نامیده می‌شود بیشتر در مورد کارگران و طبقات کم‌درآمد جامعه کاربرد دارد در حالی که روستائیان و عشایر عمده تولید در کشور را انجام می‌دهند ولی کمتر از سایرین به فکر آینده و معیشت خود هستند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: بیمه های اجتماعی نوعی تامین اجتماعی به شمار می‌روند و با توجه به اهمیت کشاورزی در بخش اقتصاد جامعه، بیمه های اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر نه تنها یکی از ضروریات نیاز امروز است بلکه به ایجاد اقتصاد مبتنی بر بازار سالم و اقتصاد مقاومتی می‌تواند کمک قابل توجهی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد هنوز با آن خواسته و انتظارات و موفقیت‌هایی که بیمه می‌تواند فراهم سازد فاصله زیادی داریم و کسب موفقیت‌ها در گرو توسعه و اشاعه فرهنگ بیمه در جامعه و توجه ویژه نظام به این مقوله خواهد بود.

وی خطاب به مسئولان بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: انتظار داریم نسبت به بهبود و ارتقاء وضعیت زندگی و کار کشاورزان، روستائیان و عشایر که نقش موثری در تولید کشور دارند اهتمام بیشتری داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم خواست : وکلای ملت در مجلس با تصویب قوانینی به نفع کشاورزان، روستائیان و عشایر، دولت را در این زمینه یاری کنند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: در مقطعی که مقام معظم رهبری راهبرد اقتصاد مقاومتی را برای کشور معین کرده اند مناسب ترین و موثرترین اقدام مسئولین حمایت از عناصر تولیدکننده از جمله کشاورزان، روستائیان و عشایر است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به تولید ۲۰درصد پروتئین آذربایجان‌شرقی توسط عشایر، گفت: امیدواریم روز به روز شاهد ارتقاء سطح زندگی و معیشتی کشاورزان، روستائیان و عشایر در منطقه ارسباران و کشور باشیم./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 27 تير 1397
  • ساعت 09
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh