امـروز : شنبه 29 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 28 تير 1397
کد 10556

امام جمعه تبریز تاکید کرد: حفظ و پاسداری نظام و تبیین ارزش های انقلاب و آرمان های امام رسالت روحانیان است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : حفظ و پاسداری نظام و تبیین ارزش های انقلاب و آرمان های امام راحل سنگین ترین رسالت روحانیت در نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : حفظ و پاسداری نظام و تبیین ارزش های انقلاب و آرمان های امام راحل سنگین ترین رسالت روحانیت در نظام اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم آغاز دوره میثاق طلبگی حوزه های علمیه استان با بیان اینکه روحانیان پیشگام سنگرهای علمی و دینی و مدافع خاکریزی های اعتقادی و اخلاقی هستند، افزود : پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد دین و ارزش های دینی احیا و شرایط مناسب برای خدمت رسانی روحانیان در بخش های مختلف فراهم شود.

امام جمعه تبریز افزود: مردمی بودن و ساده زیستی ویژگی ممتاز طلبگی و روحانیت است که در جهت دهی افکار و اندیشه های عمومی نقشی اثرگذار دارند.

وی با بیان این که دشمنان اسلام در صدد هستند تا مردم را از اسلام دور نگه دارند، گفت: حفظ و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ایران، ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های امام خمینی و رهبری از وظایف اصلی این قشر مهم و تاثیرگذار است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: دشمنان با روش ها و ترفند های مختلف برنامه ریزی می کنند تا دین و روحانیت را از سیاست جدا کنند.

امام جمعه تبریز یکی از ویژگی های طلبه موفق را اخلاص و تقوا برشمرد و گفت: این شاخصه ضروری ترین چیزی است که یک عالم و مبلغ دینی باید مورد توجه قرار بدهد و اعمال خود را از آنچه مربوط به غیر خداست پاک و منزه کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم مدارا و انس با مردم، ساده زیستی و دوری از تجملات را از دیگر ویژگی های طلبه و روحانی موفق دانست و خاطرنشان کرد : روحانیان باید در عمل برای مردم الگو باشند.

وی افزود: ۳۴۰۰ روحانی شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است به طوری که از هر ۱۰۰۰شهید والامقام ۴۰شهید از قشر روحانیت است.

رییس حوزه علمیه آذربایجان شرقی هم در این مراسم گفت : دوره میثاق طلبگی از امروز آغاز شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت و ۱۸۰ طلبه جدیدالورود در کلاس های این دوره حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام مطهری اصل افزود : دوره میثاق طلبگی با هدف آشنایی با مسائل اخلاقی و منش طلبگی برگزار می شود و در آن رسالت و اهداف طلبگی و تبلیغ تشریح خواهد شد./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 28 تير 1397
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh