امـروز : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 4 مرداد 1397
کد 10773

امام جمعه زبان گویای مردم است؛ اما گفته هایش مسئولان را نباید تضعیف کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نماز جمعه منادی وحدت در جامعه است و ائمه جمعه زبان گویای مردم هستند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت السلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار فرمانده سپاه عاشورا و فرماندهان نواحی سپاه در تبریز به مناسبت سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از پیروزی  انقلاب اسلامی با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی همین نمازجمعه هاست، گفت: با دور اندیشی و تشخیص امام راحل و رهبر معظم انقلاب نمازجمعه محلی برای تبیین و تحلیل اهداف انقلاب و نظام اسلامی تبدیل شده و امروز بحمدالله در ۹۰۰ شهر نمازجمعه اقامه می‌‌شود.

امام جمعه تبریز افزود: حاکم کردن اخلاق اسلامی و معنویت و آگاهی بخشی سیاسی در بین آحاد مردم هدف اصلی فریضه عبادی و سیاسی نماز جمعه است.

امام جمعه تبریز حاکم شدن اخلاق و معنویت در جامعه و ارتقای بصیرت دینی و سیاسی آحاد مردم را دو وظیفه اصلی امام جمعه و نماز جمعه دانست و اظهار داشت: امام جمعه در عین اینکه نباید مسئولان را تضعیف کند در عین حال باید نقد سازنده را به نمایندگی از مردم داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اعلام کرد: امام جمعه باید نقش پدری داشته باشد و همه جریانات مؤمن و معتقد به نظام اسلامی را زیر چتر خود در آورد، نباید افرادی تصور کنند که امام جمعه فقط برای آنهاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با آسیب شناسی در خصوص این اجتماع عظیم مردمی در جهت جذب حداکثری جوانان تلاش شود چرا که حضور هر فرد در این سنگر انقلاب به مثابه تیری به قلب دشمنان است.

امام جمعه تبریز گفت: امروز علاوه بر اینکه سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی است، یک روز ویژه برای تبریز و آذربایجان است و ۵ مرداد سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به آذربایجان‌شرقی می‌‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاملی‌فر نیز در این دیدار گفت: ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی است و ما هم به همین منظور خدمت نماینده محترم ولی فقیه در استان رسیدیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا با بیان اینکه نماز جمعه یک ظرفیت بسیار مغتنم برای تبیین مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است، عنوان کرد: در آذربایجان‌شرقی نیز نماز جمعه از همان ایام آغازین انقلاب برگزار شده است.

وی گفت: امروز نیز وجود حضرت حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در کسوت امام جمعه تبریز یک سرمایه معنوی برای نیروهای انقلابی است و سپاه به عنوان بازوی روحانیت به همین بهانه بر خود واجب دانست به حضور شما رسیده و هم دهه کرامت را تبریک گفته و هم از زحمات حضرتعالی تقدیر و تشکر نماید./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 4 مرداد 1397
  • ساعت 13
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh