امـروز : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 25 آبان 1396
کد 1109

سوسنگرد در سایه وحدت و همدلی آزاد شد./ مقام معظم رهبری و شهید چمران نقش آفرین نبرد سوسنگرد بودند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی گفت: نبرد سوسنگرد ماهیت جنگ را تغییر داد تا اهواز و خوزستان نیز سقوط نکند و پیروزی این منطقه حساس در سایه وحدت و همدلی نیروهای عمل کننده بود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در همایش فاتحان سوسنگرد در تالار وحدت تبریز، با بیان اینکه سوسنگرد کلید فتح خوزستان بود، گفت : با نقش آفرینی مقام معظم رهبری  حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، شهید چمران و آیت الله شهید مدنی نبرد سوسنگرد ماهیت جنگ را تغییر داد تا اهواز و خوزستان سقوط نکند و پیروزی این منطقه حساس در سایه وحدت و همدلی نیروهای عمل کننده بود.

وی افزود : امام راحل در دو برهه از تاریخ جنگ کلمه “باید” استفاده کردند، یکی در حصر آبادان و دیگری آزادسازی سوسنگرد، اما در سوسنگرد فرمودند این شهر تا فردا باید آزاد شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به وحدت بین رزمندگان سال‌های جنگ اظهار داشت : یکی از نکات برجسته نبرد سوسنگرد وحدت نیروهای عمل کننده بود که نقش لشکر عاشورای آذربایجان در کنار ارتش، لشکر۹۲ زرهی خوزستان، جهاد سازندگی، نیروهای عشایر منطقه و حتی نیروهای ژاندارمری وقت برای آزادی سوسنگرد بی نظیر بود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گفت : یکی دیگر از نکات برجسته موفقیت های سوسنگرد حضور و پیگیری شهید محراب آیت الله مدنی بود و همچنین حضور مقام معظم رهبری به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع انقلاب و شهید چمران به عنوان فرمانده جنگ های نامنظم نبرد سوسنگرد را به پیروزی ختم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان با تکریم فداکاری ها و رشادت شهدایی مانند شهید محمد مهدی مهدوی، حسین توانا، سردار تجلایی، مجید محمد خانلو و جانبازان پر افتخار گفت : در این مرحله حساس که دشمنان باز چشم طمع به ایران اسلامی دوخته است باید با وحدت و همدلی‌ و اطاعت محض از رهبری حرکتی جهادی و انقلابی داشته باشیم تا با سربلندی از این مرحله خطیر عبور کنیم./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 25 آبان 1396
  • ساعت 05
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh