امـروز : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
تاریخ : دوشنبه 22 مرداد 1397
کد 11143

طرح های عمرانی آذربایجان شرقی برای تکمیل و بهره برداری نیازمند توجه دولت است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : موقعیت استراتژیک خطه آذربایجان برای اتصال و برقراری ارتباط های اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه ضرورت توجه دولت به اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی این استان را دو چندان کرده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه طرح راه آهن تبریز – میانه باید ۱۰ سال قبل تکمیل و به بهره برداری می رسید، گفت: خوشبختانه با همکاری دولت، راه آهن میانه – تبریز به مراحل پایانی خود رسیده است.

امام جمعه تبریز افزود: راه‌آهن دوخطه میانه – بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران – تبریز شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه موجود تبریز متصل می‌ شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی استان برای تکمیل و بهره برداری نیازمند توجه دولت است، گفت: اتمام اتوبان تبریز- اهر- بازرگان از جمله مطالبات مردم است که باید اجرای آن تسهیل و تسریع شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه اخیراً مشکلاتی در راه آهن آذربایجان به وجود آمده که کارگران را با مشکلات معیشتی مواجه کرده است، گفت: امیدوارم برای کاهش مشکلات نیروهای این مجموعه برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

 

صوت قطار خط آهن میانه – بستان آباد بزودی به صدا در می آید

معاون ریاست جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این دیدار گفت : با تأمین اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی برای اجرای طرح راه آهن تبریز – میانه بزودی قطعه اول این پروژه حد فاصل میانه – بستان آباد به بهره برداری می رسد.

نوبخت افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت اسناد و اوراق تامین و بقیه برای تکمیل پل های در حال ساخت به شرکت پیمانکار پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه ۱۳۲ کیلومتر خط آهن میانه – بستان آباد در مراحل پایانی است، گفت: تمام ریل گذاری ها انجام شده و در مرحله اتصال است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به اینکه این طرح یکی از مطالبه های عمومی و به جای مردم آذربایجان شرقی است، تصریح کرد: این طرح جزو تعهدات سفر استانی رییس جمهوری است و درصدد تسهیل و تسریع در تامین مالی این طرح هستیم تا هر چه زودتر بهره برداری شود.

نوبخت با بیان اینکه بخش مهمی از این طرح در سال جاری، اخیراً اجرا شده است، اظهار امیدواری کرد در سفر بعدی از طریق راه آهن به تبریز سفر کنیم.

معاون ریاست جمهوری اظهار داشت: با وجود کمبود منابع مالی در زمان حاضر ۳۴۱۰ کیلومتر ریل گذاری در کشور در حال اجراست.

نوبخت با بیان اینکه آذربایجان شرقی کانون وحدت و مودت است، گفت: امام جمعه تبریز همچون رهبری محبت و مودت را در این خطه متجلی کرده اند.

خط آهن تبریز ـ میانه ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد.

این خط آهن از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است و به صورت دو خطه طراحی و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 22 مرداد 1397
  • ساعت 14
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh