امـروز : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 21 مرداد 1397
کد 11148

نقش آفرینی صنایع کوچک در اقتصاد ملی تولید و اشتغال را رونق می بخشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تولیدات صنایع کوچک تبلور غرور ملی است بطوریکه با نقش آفرینی این بنگاه های اقتصادی توسعه پایدار ممکن، و تولید و اشتغال رونق می یابد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرک سرمایه گذاری خارجی صوفیان با بیان اینکه بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط در رشد اقتصادی و در اشتغال زایی نقش بی بدیل دارند، گفت: صنایع کوچک صنایعی هستند که با توجه به پراکندگی جفرافیایی و استقرار در همه جای کشور و با توجه به ظرفیت های منطقه ای و محلی که برای این صنایع وجود دارد می توانند در صورت سرمایه گذاری در شکوفایی اقتصاد ایران عزیزمان نقش آفرین باشند.

امام جمعه تبریز افزود: این بنگاه ها نهادهای اقتصادی این کشور هستند که از طریق انباشت منابع مالی، کار آفرینی و پیوند با صنایع بزرگ زمینه توسعه اقتصادی کشور را فراهم می آورند.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته صنایع کوچک و متوسط از ارکان توسعه به حساب می آید، گفت: در چند دهه اخیر ایجاد و حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط در کشورهای توسعه یافته فضای کسب و کار را بسیار رونق داده است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی جلوگیری از بیکاری، تولید ثروت، کاهش فقر و اثرگذاری در اقتصاد از مزیت های این بنگاه ها عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از دلایل اهمیت بنگاه های کوچک و متوسط سهم بالای این مجموعه ها از کل اشتغال موجود در کشورها است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه ایده های کار آفرینی و دانش بنیان در بستر صنایع کوچک رشد می یابد، گفت: تفکر حاکم بر حمایت از این قبیل صنایع منجر به طرح خود اشتغالی، اشتغال ضربتی و رونق تولید را فراهم می آورد.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره با اینکه براساس آمار کمیسیون اروپا در سال ۲۰۱۲ میلادی ، ۸۰درصد از خلق فرصت های شغلی جدید بر عهده همین بنگاه های کوچک و متوسط بوده است، گفت: وقتی از مجموعه ای بازدید میکنم و جوانی را می بینم که در تولید ملی نقش آفرین است، افتخار میکنم چرا که هر کارگر ایرانی و هر صاحب سرمایه ای در شرایط کنونی به عنوان مجاهد عرصه تولید است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه البته یک سری مشکلاتی هم متوجه این صنایع است، گفت: بیمه قراردادهای پیمانکاری تامین اجتماعی، قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشکلات قانون کار ، واردات بی رویه کالاهای خارجی ضربه بزرگی به صنایع داخلی وارد کرده است.

امام جمعه با اشاره به اینکه خوشبختانه این قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس در حال اصلاح است، گفت : علاوه بر این مشکلات ورود کالاهای غیر ضروری، قاچاق کالا ، وضع مالیات عواید سرمایه ای برای ممانعت از ورود پول در بازارهای سوداگرانه این صنایع را با مشکلاتی رو به رو ساخته است.

وی این صنایع را نشان غرور ملی دانست و ادامه داد: در این جلسه بیشترین موضوع و مشکلی که ملموس بود عدم تعامل پتروشیمی در تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی است که باید از مراجع ذیربط پیگیری شود و البته من خودم شخصاً در این خصوص و برای حل این مشکل پیگیری هایی انجام خواهم داد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به احتکار برخی مواد غذایی و اقلام ضروری توسط سودجویان گفت : کشفیات خوبی از ناحیه بازرسان سازمان صنعت، معدن، تجارت، بسیج و سربازان گمنام امام زمان (عج) صورت گرفته و اخیراً قوه قضائیه هم اقدامات مناسبی را برای برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلالگران بازار شروع کرده است که امیدواریم علاوه بر تدوام اقدامات پیشگیرانه با افراد خاطی برخورد قاطع انجام گیرد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نماینده رهبر در استان بلندگوی مردم و تولیدکنندگان و صاحبان صنایع است، ادامه داد: برای پیگیری و احقاق حق هر شهروندی از هر نهادی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم بود./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 21 مرداد 1397
  • ساعت 19
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh