امـروز : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
تاریخ : دوشنبه 29 مرداد 1397
کد 11399

مساجد کانون وحدت و مرکز تربیت جوانان انقلابی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: مساجد باید کانون وحدت و مرکز تربیت جوانان انقلابی پرشور برای دفاع از آرمان های نظام و انقلاب باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد با بیان اینکه مساجد مرکز آگاه سازی جوانان در حوزه های دینی، فرهنگی و سیاسی است، گفت: مساجد باید مراکز آگاه سازی جوانان و دیگر اقشار مردم باشد و مسائل سیاسی روز با استفاده از اساتید متخصص در این حوزه در مساجد تبیین شود.

امام جمعه تبریز افزود: باید با رونق بخشیدن به برنامه‌های فرهنگی در مساجد برای تربیت نیروهای جوان و پرشور انقلابی تلاش کنیم.

وی با اشاره به تاریخچه نامگذاری روز مسجد گفت: حادثه تلخ به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی و ممانعت سربازان این رژیم برای خاموش کردن آن توسط مردم، سرفصل نامگذاری این روز بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: در این میان مساجد اسلامی، مسجدالاقصی دارای ویژگی‌های خاصی است که نباید از اذهان مسلمانان این مسجد فراموش شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مسجد، محور وحدت مسلمانان است، گفت: مساجد باید به کانون فرهنگی جامعه تبدیل شوند و مانند روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی، امروز نیز پایگاه‌های انقلاب اسلامی باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه، با مساجد قهر کرده‌ایم، افزود: روزانه برنامه‌های متنوع مذهبی در مساجد برگزار می‌شود که متاسفانه با استقبال کم مواجه می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با مورد خطاب قرار دادن هیئات امناء، پایگاه‌های بسیج، روحانیت مساجد و کانون‌های فرهنگی جوانان و نوجوانان عنوان کرد: دست به دست هم دهید و متحد باشید و برای حضور هر چه بیشتر جوانان، نوجوانان و حتی مردم عادی در مسجد همت کنید.

امام جمعه تبریز با اشاره به این که مساجد، مرکز وحدت امت و تربیت نیروهای انقلابی پرشور است، گفت: جوانان و نوجوانان باید با حضور، موجب تقویت نظام و اهداف آن شوند که در آینده این افراد می‌توانند از هر جایگاه و منزلتی، پیام رسان انقلاب باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با انتقاد از اینکه، در برخی ادارات سنگ اندازی‌ها علیه نیروهای انقلابی بیشتر است تا موفق نشوند، ادامه داد: باید مساجد نیروهای انقلابی را به خوبی تربیت کنند، تا مقابل این افراد کج اندیش مقابله کنند که برای حفظ نظام اسلامی، به این افراد انقلابی نیازمندیم.

وی با مورد خطاب قرار دادن روحانیون گفت: قرن‌های اخیر استعمار و دشمنان اسلام، سعی در زدودن جوانان از مسجد را داشته‌اند تا در نتیجه آن، این جوانان از اسلام زدوده شوند و آنان توطئه‌های خود را به راحتی بتوانند اجرا کنند.

امام جمعه تبریز افزود: روحانیون مسجد باید وقت بیشتری را برای مسجد اختصاص دهند، چرا که نقش آنها در مسجد بسیار ممتاز و ستودنی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه، روحانیت در زمان جنگ تحمیلی پیشتاز عرصه جهاد و شهادت بود، ابراز کرد: در زمان جنگ تحمیلی ۳۴۱۷ روحانی و طلبه شهید تقدیم کرده ایم که پیشتاز عرصه دفاع مقدس بودند و امروز نیز باید برای تشویق جوانان جهت دفاع از میهن همت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که مساجد باید به مسائل سیاسی ورود پیدا کنند، تصریح کرد: مساجد باید مراکز آگاه سازی جوانان و دیگر اقشار مردم باشد و مسائل سیاسی روز با استفاده از اساتید متخصص در این حوزه، در مساجد تبیین شود و به سوالات مردم پاسخ دهند، تا مردم نسبت به انقلاب و دفاع از ارزش‌های آن آگاه تر شوند.

وی همچنین بر برگزاری دروس اخلاقی و علمی برای جوانان تاکید کرد و افزود: باید جوانان در مساجد از مسائل اخلاقی و علمی بهره مند شوند و برنامه‌هایی برای تقویت بنیه علمی آنها وجود داشته باشد و سعی شود کتابخانه و یا قرائت خانه در مساجد تأسیس شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با نزدیکی عید غدیر اظهار کرد: باید تلاش کنیم در این ایام شادی و عزا با هم مختلط نشوند.

وی خاطرنشان کرد: غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست، بلکه یک تفکر و نشانه ای از تداوم خط ولایت است که باید بر تداوم این خط اهمیت دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم غدیر را روز اتمام نعمت و اکمال دین خواند و گفت: پیشوند غدیر رسالت و پسوند آن امامت است./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 29 مرداد 1397
  • ساعت 21
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh