امـروز : يکشنبه 23 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 14 شهريور 1397
کد 11834

دفاع از آرمان های انقلاب و مقابله با توطئه های دشمنان عمل به معروف و ناهی از منکر است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دفاع از آرمان های نظام و انقلاب و مقابله با توطئه های دشمنان در حوزه های فرهنگی و اقتصادی؛ حرکت در مسیر عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان که به صورت ویدئو کنفرانس با همه شهرستان ها برگزار میشد، با بیان اینکه برای داشتن اقدام مثبت و مؤثر در انجام فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر باید عامل این فرایض باشیم، گفت: براساس آموزه های دین مبین اسلام و آیات قرآن کریم خداوند عده ای از مردم را عامر به معروف و ناهی از منکر قرار داده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به شرایط تشخیص معروف و منکر و افراد عامر در این فریضه افزود: تذکر لسانی با امر به معروف و نهی از منکر تفاوت اساسی دارد و همانطوریکه رهبر معظم انقلاب بیان فرموده اند تذکر لسانی وظیفه ای همگانی است و آحاد جامعه برای توسعه معروف و نهی منکر با تذکر لسانی مسئله ای را متذکر میشوند اما منتظر نتیجه نمی مانند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به موضوع تذکر لسانی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: تذکر به معروف و منکر زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم میسازد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم عمل به معروف و اجتناب از منکر در جامعه از سوی عامران این فریضه را تنها راه اثرگذاری آن برشمرد و تصریح کرد: برای جلوگیری از منکرات و بسط و گسترش معروفات دینی و انقلابی نباید در مقابل مردم قرار گرفت بلکه باید در کنار مردم رفتار اثرگذار داشت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان محرم الحرام را فرصت مناسب برای اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: اجتماع عظیم عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و حضور جوانان پرشور و شعور در این تجمع های مذهبی بستر مناسب برای ترویج فرایض امر به معروف و نهی از منکر است.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به روز خانواده و تکریم از بازنشستگان گفت: به دلیل اهمیت و جایگاه خانواده ها در نظام اسلامی پس از پیروزی انقلاب رویکرد های حمایتی از خانواده تدوین و به اجرا درآمده است که بواسطه آن بنیان خانواده ایرانی در بین جوامع دیگر از بهترین شرایط قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه البته اگر خانواده ایرانی را با آرمان های دینی و انقلابی مقایسه کنیم در شرایط مطلوب نیست، گفت: آمارهای نگران کننده طلاق و تاثیر پذیری اعضای خانواده از شبکه های اجتماعی و فرهنگ بیگانه شرایط خانواده ایرانی را در شرایط نامطلوب قرار داده که زنگ خطری به دستگاه متولی فرهنگ و خانواده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود : هرساله رکورد جدیدی در میزان طلاق و فروپاشی خانواده ها را می بینیم که نشان از ضعف در کنترل خانواده ها است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه خانواده جبران کننده بسیاری از ضعف های اجتماعی است، تصریح کرد: به زعم برخی ها شاید ضعف در مسائل اقتصادی عاملی برای فروپاشی خانواده باشد اما باید بدانیم هر چند اقتصاد مناسب یکی از عوامل دوام و قوام خانواده ها است اما اثرات فرهنگ بیگانه با توسعه نامتعارف شبکه های اجتماعی عامل انحطاط خانواده های ایرانی بوده است.

وی در بخش دیگری سخنان خود با اشاره روز تکریم پیشکسوتان و بازگشتگان گفت: بازنشسته آیینه شاغل است و احترام به آنها در شاغلین انگیزه ایجاد میکند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان با قدردانی از اقدامات و موثر شهرستان ها در حوزه امر به معروف و نهی از منکر گفت: در دهه محرم و بازخوانی آموزه های نهضت سرخ عاشورا اهتمام ویژه ای به فریضه الهی و اسلامی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه داشته باشند./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 14 شهريور 1397
  • ساعت 11
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh