امـروز : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 7 مهر 1397
کد 12594

جنگ آوران دفاع مقدس، قهرمانان بی نشان جامعه هستند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : جوانانی که به تأسی از مکتب سرخ عاشورا در نبردی 8 ساله خاک و ناموس وطن را از چنگال اهریمن زمان نجات دادند؛ قهرمانان بی نشان جامعه ما هستند که باید جایگاه والای آنها تکریم و تجلیل شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در دیدار جمعی از اساتید ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی استان با بیان اینکه برای عبور از شرایط امروز جامعه نیازمند فرهنگ غنی دفاع مقدس هستیم، گفت: نسل جدید باید بدانند که پدرانشان برای رسیدن به آرمانهای نظام و انقلاب اسلامی چه روزهای سختی را تجربه کرده اند و خون پاک شهیدان چه آثار و برکاتی داشته است.

امام جمعه تبریز افزود : در جوامع مختلف یادگاران جنگ را بعنوان قهرمانان ملی تکریم و تجلیل میکنند ولی در کشور ما تنها در مقاطعی خاص از ایام سال به فکر رزمندگان جنگ تحمیلی هستیم که البته اگر این گرامیداشت ها هم نباشد تاریخ پر افتخار جنگ به فراموشی سپرده میشود.

وی با تاکید بر اینکه کشور همچنان نیازمند فرهنگ دفاع مقدس است، گفت : امنیت، اقتدار و عزت کنونی کشور در سایه خون شهدا و رشادت رزمندگان اسلام به دست آمده و هر چند جنگ تحمیلی به پایان رسیده اما همچنان نیازمند فرهنگ دفاع مقدس هستیم، چرا که این فرهنگ به هیچ وجه قابل فتح نیست.

امام جمعه تبریز از بازماندگان جنگ تحمیلی و مدافعان حرم خواست روزهای سخت نبرد را بدور از شائبه و تحریف روایتگری کنند تا فرهنگ دفاع مقدس نسل به نسل به آیندگان منتقل شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با انتقاد از وضعیت نابسامان اقتصادی کشور تصریح کرد : جنگ اقتصادی که دشمن علیه ملت ایران طراحی و اجرا کرده است با حمایت و نقش آفرینی عربستان سعودی صورت میگیرد و با تحریک قومیت ها و فشار به مردم از نظر اقتصادی و روانی دنبال میشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه این جنگ اقتصادی در راستای نا امن سازی کشور صورت می پذیرد، گفت : برای ایجاد اغتشاشات در سطح وسیع از داخل کشور با هدایت عوامل خاص اجرایی عملیاتی میشود که برخی از آنها در داخل و برخی دیگر با تفکرات ناسیونالیستی در قالب گروهک منافقین در جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران مشارکت دارند.

امام جمعه تبریز با تقدیر از سخنرانی با صلابت دکتر حسن روحانی در سازمان ملل متحد و بیان مواضع حق و صریح نظام جمهوری اسلامی ایران گفت : دولت باید برای کاهش فشارهای اقتصادی و معیشتی مردم با همان صلابت و اقتدار چاره جویی کند و اوضاع بد و نابسامان اقتصاد کشور را ساماندهی کند.

وی افزود : در این آشفته بازار سکه و ارز که قیمت آن لحظه به لحظه افزایش پیدا میکند باید افکار عمومی را از نگرانی ها درآورد و این مهم وظیفه مسئولان اقتصادی و دولتمردان است که با حساسیت به موضوع اجازه موج سواری به دشمن را در فضای کنونی ندهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با ابراز تاسف خریدهای غیر ضروری مردم از فروشگاه های شهر گفت : مردم به نسبت نیاز خود به بازار مراجعه کنند و با خریدهای نامتعارف ثبات بازار را بر هم نزنند و دولت هم این وضعیت بحرانی را مدیریت کند.

گفتنی است در این دیدار تعدادی از ایثارگران به بیان خاطرات خود از عملیات های مختلف دوران دفاع مقدس پرداختند./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 7 مهر 1397
  • ساعت 13
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh