امـروز : جمعه 10 فروردين 1403
تاریخ : شنبه 7 مهر 1397
کد 12611

جنگ آمریکا علیه ملت ایران جنگی ترکیبی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : وزارت خارجه آمریکا و اتاق جنگ صهیونیست ها با جنگی ترکیبی علیه ملت ایران، امنیت عمومی و اقتصاد کشور را زیر آماج حملات خود قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه جنگ ترکیبی آمریکا علیه ملت ایران فراگیر ، وسیع و همه جانبه هست، گفت : نظام سلطه و در رأس آن آمریکا با جنگی ترکیبی که شامل مسائل سیاسی ، اقتصادی و امنیتی است، ملت ایران را زیر آماج حملات خود قرار داده است.

امام جمعه تبریز افزود: عواملی خاص این جنگ را هدایت میکنند و گروه اقدام کننده این جنگ وزارت خارجه آمریکا و اتاق جنگ صهیونیست ها است.

وی با بیان اینکه این جنگ بازیگران خاصی هم دارد، ادامه داد : گروه های عملیات کننده این جنگ را با فشار همه جانبه به مردم پیگیری میکنند که نقش عربستان سعودی در این رابطه بسیار پررنگ است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه نا امن سازی جامعه با سازماندهی اغتشاشات بخشی از سناریوی جنگ امروز است، گفت : جنگ امروز استکبار علیه ملت ایران با هدایت عوامل اجرای خاص پیاده سازی میشود که برخی از آنها در داخل و برخی دیگر خارج ازکشور با تفکر ناسیونالیستی و سیاسی همچون منافقین و سلطنت طلب ها پیگیری آن هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : بعد دیگر این جنگ در مسائل اقتصادی است که با ناامن سازی، تحریم، به حداقل رساندن صدور نفت ایران به بازارهای جهانی و ایجاد نابسامانی در بازار ارز دنبال میشود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه در این برهه از زمان باید مسئولان مردم را به آرامش دعوت کنند و برای ایجاد آرامش در جامعه اقدامی موثر انجام دهند، گفت : مردم زیر فشار مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند و از وضعیت موجود کشور ناراضی هستند که نیازمند توجه و اقدام سریع دولت مردان برای حل بحران های بوجود آمده هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد مسئولان اقتصادی کشور با توجه ویژه به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص راهبرد های اقتصادی کشور، وضعیت نابسامان بازار ارز را کنترل و اقدام موثر جهت رفع معضلات اقتصادی انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به نارضایتی های عمومی از وضعیت مساجد تبریز خطاب به مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی گفت : برای انجام فرایض دینی و نماز در مساجد در ساعات مختلف روز خصوصاً برگزاری نمازهای یومیه صبح، ظهر، مغرب باز باشد.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: مساجد باید محور امور باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای عبور از شرایط امروز جامعه نیازمند فرهنگ غنی دفاع مقدس هستیم، گفت: نسل جدید باید بدانند که پدرانشان برای رسیدن به آرمانهای نظام و انقلاب اسلامی چه روزهای سختی را تجربه کرده اند و خون پاک شهیدان چه آثار و برکاتی داشته است.

امام جمعه تبریز افزود : در جوامع مختلف یادگاران جنگ را بعنوان قهرمانان ملی تکریم و تجلیل میکنند ولی در کشور ما تنها در مقاطعی خاص از ایام سال به فکر رزمندگان جنگ تحمیلی هستیم که البته اگر این گرامیداشت ها هم نباشد تاریخ پر افتخار جنگ به فراموشی سپرده میشود./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 7 مهر 1397
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh