امـروز : شنبه 15 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 15 مهر 1397
کد 12828

سرانه مصرف شیر باید افزایش یابد

امام جمعه تبریز گفت: فرهنگ مصرف شیر در بین شهروندان ایرانی بسیار پایین است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فرهنگ مصرف شیر در بین شهروندان ایرانی بسیار پایین است که باید با نهادینه کردن این فرهنگ سرانه مصرف شیر افزایش یابد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در بازدید از کارخانه شیرپگاه استان با تاکید بر حمایت سازمان جهاد کشاورزی از واحدهای تولیدی شیر گفت: شیر در سلامتی انسان نقشی اثرگذار دارد و اگر در حال حاضر اکثر افراد جامعه ما از کمبود ویتامین D رنج میبرند به دلیل عدم استفاده از شیر است.

امام جمعه تبریز افزود: افزایش بیماری های مختلف نظیر پوکی استخوان نیز متاثر از عدم استفاده از شیر است.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف شیر در جامعه ما بسیار کم است، تصریح کرد: به میزان مصرف کم شیر در جامعه، بیماری ها نیز افزایش می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر فرهنگ سازی مصرف شیر در جامعه گفت: شرکت های تولید شیر با همکاری صدا و سیما در جهت ارتقا فرهنگ مصرف شیر در جامعه برنامه سازی و تلاش مستمر و موثر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به نقش آفرینی مجموعه های تولیدی شیر در حوزه سلامت گفت: کمک به راهبرد اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی که یکی از الزامات مهم آن رونق بخشیدن به تولید ملی است از وظایف کارخانه های تولید شیر به حساب می آید.

امام جمعه تبریز رونق بخشی به فضای کسب و کار را از دیگر رسالت های مجموعه های تولیدی در کشور عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت پگاه آذربایجان شرقی هم در حاشیه این بازدید با تشریح عملکرد این مجموعه با انتقاد کاهش ۳۷ درصدی مصرف شیر در بین شهروندان گفت: عدم توسعه گاوداری ها و تعطیلی ۵۰ واحد صنایع لبنی از ۶۰ واحد فعال در استان قیمت فرآورده های لبنی را افزایش داده و کارخانه ها را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است.

گفتنی است نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از بخش های تولید شیر پاستوریزه، پنیر ، دوغ و شیر خشک شرکت پگاه آذربایجان شرقی بازدید کرد و در جریان روند تولیدات این مجموعه قرار گرفت./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 15 مهر 1397
  • ساعت 13
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh