امـروز : پنجشنبه 9 فروردين 1403
تاریخ : دوشنبه 29 آبان 1396
کد 1307

دانشجویان فعالیت های دانشگاهی خود را با پیوست فرهنگی پیگیری کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : قشر فرهیخته کشور دانشجویان هستند و این قشر آینده ساز باید با فعالیت های مراکز علمی و آموزشی را با پیوست فرهنگی پیگیری کنند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با اعضای هیات علمی، دانشجویان و مسئولان دانشگاه پیام نور تبریز با بیان اینکه تعلیم و تعلم تک بعدی نیست گفت : برنامه‌ریزی‌های دشمن از طریق جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و نفوذ برای ضربه به ایران اسلامی که برای مقابله با این تهدیدات فعالیت هایی مراکز علمی و آموزشی باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

امام جمعه تبریز افزود : دشمن به دنبال ترویج مدگرایی، ناامید کردن جوانان به آینده کشور، ترویج مواد مخدر در جامعه، تضعیف مسئولان نظام و ولایت فقیه است که باید در برابر این هجمه‌‌ها برنامه‌ریزی قدرتمندی انجام گیرد.

وی با اشاره با اینکه موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی از آفت‌های این حوزه است گفت : انسجام بخشیدن به فعالیت‌های فرهنگی و انجام برنامه علمی، آموزشی و پژوهشی با پیوست فرهنگی باید از رویکرد های جوانان مشغول تحصیل در دانشگاه ها باشد .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : دانشجویان باید با آرمان گرایی انقلابی و با اجتناب از سیاست زدگی های و جناح گرایی ها، تحصیل، تهذیب و ورزش را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در دانشگاه ها در اولویت قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه دانشجویان باید از آگاهی سیاسی بالایی برخوردار باشند گفت : ارتقاء سطح بینش و نگرش سیاسی در بین دانشجویان بخشی از برنامه های آموزشی دانشگاه ها است اما قشر فرهیخته کشور نباید دچار سیاست زدگی ها و جناح گرایی ها شوند.

امام جمعه تبریز پیشرفت و توسعه کشور را در گرو بهره مندی از توانمندی های جوانان دانست و گفت : دانشجویان مطالبه گر و دشمن شناس باید در راستای تحقق آرمانهای انقلاب و منویات مقام معظم رهبری زمینه رشد همه جانبه کشور را فراهم سازند.

وی افزود : نسل جدید و دانشجویان آگاه به زمان از رویش های انقلاب هستند که با مطالبه گری از مسئولان، مسیر توسعه کشور را برای رسیدن به افقی روشن جهت میدهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطر نشان کرد : دانشجویان باید با حضوری آگاه در مشارکت های مدنی جامعه را در مسیر تحقق آرمان های نظام و انقلاب راهنمایی و همراهی کنند.

در ابتدای این دیدار تعدادی از اعضای هیات علمی و دانشجویان به بیان نکته نظرات خود در بخش مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و سیاسی پرداختند./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 29 آبان 1396
  • ساعت 07
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh