امـروز : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 2 آبان 1397
کد 13274

سپاه؛ نیروی معنوی با روحیه جهادی و انقلابی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه، ساخت یک سپاه معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار معاونین نمایندگی های ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه سپاه؛ نیروی معنوی با روحیه جهادی و انقلابی است، گفت: ارتقای معنویت و بصیرت دینی و تقویت روحیه جهادی و انقلابی آحاد فرماندهان و پاسداران و بسیجیان و خانواده‌های آنان با بهره‌گیری از حوزه‌های علمیه و استفاده از روحانیون عالم و عامل و اثرگذار و هماهنگ با سیاست‌های ابلاغی و تعامل هم‌افزا به فرماندهی کل سپاه مورد انتظار است.

امام جمعه تبریز افزود: سپاه دارای ماهیت دینی، انقلابی، جهادی، ولایی و مردمی است و بر اساس همین ماهیت، عناصر اصلی هویت‌ساز و قدرت‌آفرین سپاه، ویژگی‌های مکتبی این نهاد انقلابی و آحاد پاسداران می‌باشد.

وی با بیان اینکه اخلاص، پارسایی، تعبد از جمله ویژگی‌های فضیلت‌بخش، سپاه است که این نیرو را از تمامی نیروهای مسلح در دنیا متمایز ساخته تصریح کرد: سپاه، یک مجموعه صد در صد نظامی و صد در صد مکتبی به معنای صحیح و دقیق کلمه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به اینکه حضرت امام (ره) در اولین حکم به نماینده خود در سپاه فرمودند «لازم به تذکر است که بیش از پیش باید به اخلاق اسلامی سپاه توجه شود تا سپاه از هر جهت مظهر کامل سرباز اسلام باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد : بر اساس چنین نگاهی از سوی حضرت امام (ره) به فلسفه وجودی نماینده خود در سپاه، ایشان می‌فرمایند: «پاسدار اسلام باید هم خودش اسلامی باشد و هم دیگران را اسلامی کند و هم مشی آن اسلامی باشد.»

امام جمعه تبریز گفت: نماینده ولی فقیه در سلسله مراتب سپاه، تربیت دینی و انقلابی پاسداران را بر عهده داشته و امر هدایت کلی سپاه در مسیر ارزش‌های اسلامی و انقلابی را عهده‌دار می‌باشد.

وی اظهار داشت : بنابر تدابیر و رهنمودهای مقام معظم فرماندهی کل قوا، فلسفه وجودی نمایندگی ولی فقیه در سپاه حفظ معنویت و ارتقای آن است و معظم له در دیدار مسئولان نمایندگی ولی فقیه در سپاه می‌فرمایند: «قوام سپاه به روحیه انقلابی و ایمان جوانان آن است. برادران عقیدتی سیاسی که در سپاه مشغول هستند،‌ این کار را بایستی خیلی مهم بشمارند.»

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بر اساس این رسالت مهم، تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز، می‌بایست اسلام ناب مبتنی بر ولایت‌محوری و فرهنگ جهاد فی‌سبیل‌الله را، همانند خونی حیات‌بخش در رگ‌های سپاه جاری سازد و آن را در تفکر، اندیشه و تمامی حوزه‌های کارکردی و عملکردی سپاه و بسیج متجلی کنند./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 2 آبان 1397
  • ساعت 08
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh