امـروز : جمعه 14 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 10 آبان 1397
کد 13401

گره های اقتصادی با اتصال صنایع به فناوری ها باز می شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: علم پایه و اساس قدرت ها است، بطوریکه با اتصال علم به فناوری ها و فناوری ها به صنعت گره های اقتصادی کشور باز می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم گشایش ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز با بیان اینکه از منظر دین اسلام علم و فناوری و تولیدات آن از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: علم پایه و اساس قدرت ها است و علم مدیریت درست انباشت سرمایه ها هم به حساب می آید از این رو در شرایط کنونی با اتصال علم به فناوری ها و فناوری ها به صنعت گره های اقتصادی کشور باز می شود.

امام جمعه تبریز افزود: سالهاست با بی تدبیری منابع نفت و گاز و دیگر منابع معدنی را با خام فروشی به پول تبدیل کردیم اما امروز باید با اعتماد به جوانان علم را به فناوری تبدیل کنیم و با تجاری سازی و فروش محصولات آنها زمینه ساز رونق اقتصاد داخلی باشیم.

وی ادامه داد: علمی که منجر به تجاری سازی شود، مورد تاکید و توصیه مقام معظم رهبری است؛ در این راستا باید به قدرتمندی کشور در عرصه های مختلف امید بست و باید توجه داشت که علم مجرد کافی نیست و باید دانش همراه با فناوری باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه در طول یک قرن گذشته ایران با پول نفت و منابع زیرزمینی ساده و ابتدایی اداره می شد و این منابع از طریق خام فروشی تبدیل به پول شده است، تصریح کرد: با وجود نقدهای دلسوزان برای پرهیز از چنین رویه ای، تاکنون هیچ گاه فرصت اصلاح پیدا نشده است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان، انقلاب اسلامی ایران را انقلابی مردمی و بر اساس خواست و اراده مردم بر کشور دانست که برای دست یابی به این شعار واقعی باید از ایده ها و خلاقیت های مردمی برای توسعه کشور بهره برداری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، حضور پررنگ جوانان و نخبگان در عرصه های اداری و تولیدی کشور را ضروری خواند و گفت: تحریم های اخیر علیه کشور فرصتی بسیار مغتنم برای جهش علمی و فناوری کشور است و باید این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

امام جمعه تبریز نمایشگاه «رینوتکس تبریز ۲۰۱۸» را بهترین مکان و مبداء برای تجاری سازی انواع خلاقیت ها، ابتکارها و ایده های فناورانه عنوان کرد و ادامه داد: صاحبان صنایع و تولید کنندگان باید از این فرصت بهره برداری کنند و حامی واقعی مبتکران جوان باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود با تبریک انتخاب رضا رحمانی به عنوان وزیر صمت تاکید کرد: وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت؛ وضعیت کارخانه ها نگران کننده هست که باید برای رونق فضای کسب و کار ، اشتغال جوانان تحصیل کرده و جلوگیری از اخراج کارگران مجموعه های تولید کاری جهادی صورت گیرد./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 10 آبان 1397
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh