امـروز : جمعه 28 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 12 آبان 1397
کد 13422

پدافند غیرعامل یعنی جلوگیری از بحران و مدیریت اصولی آن

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: پدافند غیرعامل یعنی جلوگیری از بحران و مدیریت اصولی آن است و نبود توجه کافی به پدافند غیرعامل می تواند آسیب های جدی به زیر ساخت های کشور وارد کند.\r\n

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: پدافند غیرعامل یعنی جلوگیری از بحران و مدیریت اصولی آن است و نبود توجه کافی به پدافند غیرعامل می تواند آسیب های جدی به زیر ساخت های کشور وارد کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای شورای پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه تحقق برنامه‌ها و راهبردهای پدافند غیرعامل در گرو شناسایی دقیق تهدیدها و کسب آمادگی برای مقابله با آنها است، گفت: امنیت در تمام حوزه‌ها، مهم‌ترین مسئله کشور است به‌ویژه در حوزه فناوری اطلاعات که امروزه حیات هر کشوری وابسته به آن است.

امام جمعه تبریز افزود: هرچه پدافند عامل را تقویت کنیم به طور کامل تضمین کننده تحقق دفاع کامل یک کشور نیست و باید در کنار آن روی پدافند غیرعامل نیز سرمایه گذاری کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش ارکان مقابله با تهدیدات دشمنان محسوب می‌شود، گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی نیازمند نقشه راه است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم فرهنگ‌سازی و آموزش پدافند غیرعامل را دو رکن اصلی برای مقابله با تهدیدات دشمنان برشمرد و گفت: برای اشاعه فرهنگ خود مراقبتی و همچنین آموزش آن در جامعه نیازمند عزم جدی هستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی باید به معنای واقعی در دستور کار دولتمردان و نهادهای عضو ستاد پدافند غیرعامل قرار گیرد، افزود: با ارتقای خود مراقبتی و پدافند غیرعامل می‌توانیم در برابر تهدیدات دشمنان بایستیم.

امام جمعه تبریز داشتن نقشه راه را در مقوله پدافند غیرعامل بسیار مهم دانست و تصریح کرد: حفاظت از سرمایه‌های انسانی کشور یکی از اهداف اصلی پدافند غیرعامل محسوب می‌شود.

وی در ادامه و با بیان اینکه برای مهار کینه‌توزی دشمنان در ابعاد مختلف جنگ سایبری، امکانات نهادهای مختلف اجرایی بسیج شود، تأکید کرد: رویارویی استکبار جهانی پس از ناامیدی‌های فراوان، از رویکرد نظامی به رویکرد هیجانی و سایبری تغییر یافته و لذا شکل ایستادگی و مقابله ما نیز باید به همین نسبت تغییر کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تیزهوشی و درایت آحاد مردم و مسئولان، در کنار برنامه‌ریزی، آموزش و ترویج پدافند غیرعامل را از عوامل مؤثر در مقابله با دشمنان دانست و بیان کرد: پدافند غیرعامل یکی از رکن‌های توسعه در کشور محسوب می‌شود که به‌جز همراهی مردم و مسئولان و داشتن اهتمام و احساس مسئولیت، محقق نمی شود./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 12 آبان 1397
  • ساعت 16
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh