امـروز : چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 13 آبان 1397
کد 13477

با آرمان \"مرگ بر آمریکا\" در برابر سیاست های سلطه جویانه ایستاده ایم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ملت با بصیرت ایران اسلامی در واکنش به رفتارهای سلطه جویانه و زورگویانه دولتمردان آمریکا از ۱۳ آبان ۵۸ تاکنون با آرمان \"مرگ بر آمریکا\" در برابر آنها ایستاده اند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان مردم تبریز با بیان اینکه مبارزه با استکبار و نظام سلطه به عنوان موضوعی فراگیر در میان ملت های آزادی خواه بوده و ایران پرچمدار این نهضت است، گفت: سه حادثه و رویداد مهم در ۱۳ آبان تبیین گر شعار مرگ بر آمریکا است و گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی طی سال های پس از انقلاب اسلامی و پیوند آن با روز دانش آموز، آمریکا ستیزی را به آرمان جوانان ایران اسلامی تبدیل کرد.

امام جمعه تبریز افزود : استمرار جنایات آمریکا در حق ملت ایران تا ۱۳ آبان امسال که موعد شروع دور جدید تحریم های نفتی است، سبب شده تا شعار مرگ بر آمریکا به شعور ضد آمریکایی نه تنها در ایران بلکه در کل جهان تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه آرمان “مرگ بر آمریکا” را از اهداف انقلاب اسلامی مردم ایران برشمرد و تصریح کرد: شعار ملت ایران در جهت واکنش به رفتارهای سلطه جویانه این کشور عهدشکن و کینه ورز یک صدا و همدل مرگ بر آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه دشمن شناسی و بصیرت ملت ایران در برابر دولت ایالات متحده از زمان کودتای ۲۸ مرداد شروع شده است، گفت: مردم کشور ما از همان زمانی که دولت آمریکا با حمایت از رژیم پهلوی در مقابل مطالبات ملت ایران ایستاده بود و از همان تاریخ که جنگی ۸ ساله تحمیلی را تجربه کرد و همچنین تحریم های اقتصادی ظالمانه، استکبار ستیزی را آرمان خود می داند و از مشرکان برائت می کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در آذربایجان شرقی گفت: شعار مرگ بر آمریکا پشتوانه‌ عقلی و منطقی دارد که البته این شعار از همان ابتدا مخالفانی هم داشته است که دلیل آن ناشی از برداشت‌های انحرافی از مباحث دینی اخلاقی نظیر تعیین مصداق برای استکبار و یا پرهیز مؤمنان از گفتن نفرین و لعن است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: تبارشناسی مخالفان نشان می دهد این مخالفت ها از سوی برخی تکنوکرات ها به بهانه تنش زدایی و تجدید نظر در مقابل قدرت آمریکا با هدف و برنامه پشتوانه سازی برای بازگرداندن آمریکا به کشور صورت گرفته و هنوز هم این تفکر وجود دارد.

وی با تاکید به اینکه شعار «مرگ بر آمریکا» بنا به عقلی، نقلی و عملی باید استمرار داشته باشد، اظهارداشت: کینه‌توزی آمریکا علیه کشور ایران اسلامی در قالب‌های مختلف از جمله جنگ رسانه‌ای و اقتصادی قابل مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: ایادی آمریکا در سراسر جهان برای کاهش نفرت عمومی از این کشور هزینه می‌کند، از این رو شعار مرگ بر آمریکا به باور امام راحل دارای اثر وضعی و اثر عملی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حذف شعار مرگ بر آمریکا با هدف دفاع از این کشور یعنی وادار کردن مردم به توبه در نگاه به آمریکا است، ولی امروز ادای این شعار توسط مردم قهرمان ایران فراگیر و جهانی شده است و تا تغییر راهبردها و سیاست‌های غلط آمریکا باید ادامه داشته باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانش آموزان گفت: معظم له در این دیدار خطاب به آینده سازان کشور فرمودند، دشمنی آمریکا علیه ایران را هرگز فراموش نکرده، فریب لبخند او را نخورند و همچنین توجه کنند اینکه اعلام می شود آمریکا با ملت ایران دشمنی ندارند، دروغ محض است چون ملت و دولت ایران جدا از هم نیست و باید روحیه مقاومت را تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با تاکید بر اینکه جوانان ایران اسلامی خود را در قبال مسأله پیشرفت کشور مسئول بدانند گفت: رهبر فرزانه انقلاب با تاکید بر تقویت روحیه مقاومت در برابر دشمن از جوانان خواستند نوآوری و ابتکار را سرلوحه تمام فعالیت های خود قرار دهند.

وی در پایان با اشاره به سه واقعه مهم روز ۱۳ آبان، گفت: تبعید امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۳، به شهادت رساندن دانش‌آموزان جلوی دانشگاه تهران توسط رژیم ستم‌شاهی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام از جمله مناسبت‌های این روز مهم است./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 13 آبان 1397
  • ساعت 14
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh