امـروز : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 27 آبان 1397
کد 13693

محاصره سوسنگرد را وحدت نیروهای مردمی و مسلح در هم شکست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت : سوسنگرد برای دشمن کلید فتح خوزستان بود..

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : سوسنگرد برای دشمن کلید فتح خوزستان بود، اما با فرمان امام راحل، وحدت و مجاهدت نیروی های مردمی و مسلح، حصر آن شکسته شد تا آرزوهای صدام در گورستان سوسنگرد دفن شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم بزرگداشت سالروز شکست محاصره و آزادسازی سوسنگرد با بیان اینکه آزادسازی سوسنگرد در جنگ تحمیلی از اهمیت بالایی برخوردار بود، گفت: امام خمینی(ره) دو بار از کلمه باید برای شهرهای اشغال شده توسط رژیم بعث به کار بردند که یکی مربوط به شکست محاصره آبادان و دیگری مربوط به شکست حصر سوسنگرد بود.

امام جمعه تبریز افزود: امام فرمودند «تا فردا باید سوسنگرد آزاد شود»، که با وحدت نیروهای مسلح و مردم این شهر اولین شهری بود که از محاصره دشمن درآمد و آزاد شد.

وی با بیان اینکه سوسنگرد کلید فتح خوزستان بود، گفت: به واسطه آزادسازی سوسنگرد شهر حمیدیه از لوث حضور دشمن پاکسازی شد و خاک خوزستان از دشمن پس گرفته شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه وحدت نیروهای عمل کننده در آزادسازی سوسنگرد بسیار مهم بود، گفت: رزمندگان لشکر٣١عاشورا همچون شهید علی تجلایی و ناصر بیرقی و بسیاری از رزمندگان دیگر سهم به سزایی در آزادسازی سوسنگرد داشتند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شهید مدنی نقش موثری در آزادسازی سوسنگرد داشت، گفت: شهید محراب آیت‌الله مدنی و رهبر انقلاب اسلامی نقش مهمی را در آزادسازی سوسنگرد و جلوگیری از سقوط خوزستان ایفاء کردند.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با تشریح شرایط اتاق جنگ ایران در آن زمان گفت: بنی‌صدر خائن که در آن دوران فرماندهی کل قوا را عهده دار بود اجازه پشتیبانی لشکر اهواز از لشکر عاشورا را صادر نمی کرد، اما با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و تماس تلفنی ایشان با حضرت امام راحل دستور برای شکست حصر سوسنگرد صادر میشود.

وی با اشاره به همراهی شهید چمران از حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز در منطقه تصریح کرد: آنچه باعث شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد شد، اتحاد نیروهای مسلح بود که با فرمان امام راحل عملیات میکردند./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 27 آبان 1397
  • ساعت 03
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh