امـروز : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 16 آذر 1397
کد 14046

دانشجویان به دور از جناح بازی ها؛ انقلابی گری را به گفتمانی فراگیر تبدیل کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: جنبش های دانشجویی؛ تشکّل های بیدار و آگاه هستند که باید به دور از سیاسی بازی ها و افتادن در دام احزاب، انقلابی گری را به گفتمانی فراگیر تبدیل کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: جنبش های دانشجویی؛ تشکّل های بیدار و آگاه هستند که باید به دور از سیاسی بازی ها و افتادن در دام احزاب، انقلابی گری را به گفتمانی فراگیر تبدیل کند و با عدالت خواهی و ایستادگی بر آرمان های انقلاب و ارزش های اسلامی از سطحی نگری و سطحی اندیشی بپرهیزد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در ویژه برنامه روز دانشجوی منطقه آزاد ارس با بیان اینکه افزایش بصیرت و سطح آگاهی سیاسی و دینی باید در اولویت های دانشجویان بوده و از وابستگی به احزاب دوری کنند، گفت: دانشجو در شرایط کنونی رسالت بسیار سنگینی را بر عهده دارد؛ برای نمونه دانشجویان در فراگیرسازی گفتمان انقلاب اسلامی باید نقش آفرین باشند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه افزایش بصیرت و سطح آگاهی سیاسی و دینی باید در اولویت دانشجویان باشد، عنوان کرد: دانشجویانی که بصیرت نداشته باشند در مراحل حساس دچار اشتباه می شوند و خواسته یا ناخواسته به دشمن کمک می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم، تاکید کرد: از خصوصیات جنبش دانشجویی در ایران، ضد استکباری بودن آن است و این خصوصیت از ابتدا تا به امروز ادامه داشته است.

وی افزود: دانشجویان در جنبش های عدالت طلبی و آزادی خواهی در دوران معاصر و به خصوص دهه های اخیر، نقش بسیار پررنگی داشته اند. به طوریکه شاخص ترین مورد را باید در ۱۶آذر جستجو کرد و حادثه این روز به عنوان یک مقاومت تاریخی در دانشگاه تهران به ثبت رسید.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ایستادگی دانشجویان ادامه یافت تا به موج انقلاب اسلامی پیوست و در نهایت نظام وابسته به سلطه گران فرو پاشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: این حادثه پیام بزرگی داشت و قدرت های استکباری علی رغم شعارهای خودشان، به ارزش هایی چون آزادی و حقوق بشر نه مقید و نه متعهد بودند.

وی اظهار کرد: امروزه نیز شاهد هستیم که آمریکایی ها شعارهای دوستی با ملت ایران را سر می دهند اما پیچیده ترین دشمنی ها را علیه همین ملت انجام می دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: امروزه دانشجویان ایران اسلامی باید پشتیبان دست آوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند و باید با روحیه عدالتخواهانه در راه گسترش ارزش های اسلامی و اعتلای انقلاب اسلامی قدم بردارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ویژگی های جنبش دانشجویی ایران، عنوان کرد: آگاه سازی عموم جامعه، فساد ستیزی و مطالبه عدالت باید از ویژگی های جنبش دانشجویی باشد و جنبش دانشجویی ما باید در جنبش نرم افزاری میدان داری کنند.

وی با بیان اینکه سطحی نگری و سطحی اندیشی یکی از آفت های جنبش دانشجویی است، ادامه داد: دانشجو باید سیاسی باشد اما در دام احزاب سیاسی نیفتد و به احزاب سیاسی اجازه سوء استفاده از جنبش دانشجویی را ندهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از صحبت های خود، گفت: جنبش دانشجویی می تواند در زمینه پیاده سازی تمدن اسلامی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نقش آفرینی کرده و در این زمینه تاثیرگذاری کند.

وی افزود: اگر دانشجو از آرمان های انقلاب اسلامی و آرمان های مقام معظم رهبری دور باشد، شاهد آفت در جنبش دانشجویی خواهیم بود.

امام جمعه تبریز در پایان گفت: دانشجویان نشان داده اند که همیشه آماده دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و شهدای دانشجوی دفاع مقدس و شهدای دانشجوی مدافع حرم ثابت کننده این موضوع است.

ویژه برنامه روز دانشجوی منطقه آزاد ارس با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، مدیران شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس و دانشجویان و روسای دانشگاه های جلفا در دانشگاه پیام نور این شهر برگزار شد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 16 آذر 1397
  • ساعت 15
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh