امـروز : چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403
تاریخ : جمعه 16 آذر 1397
کد 14111

سرمایه گذاران ارس مجاهدان عرصه تولید

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز ، در بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی ارس، سرمایه گذاران فعال در این منطقه را مجاهدان عرصه تولید کشور عنوان کرد.\r\n\r\n

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در منطقه آزاد ارس، گفت: انجام فعالیت های تولیدی بسیار سخت است اما در نهایت باعث رشد اقتصادی کشور می شود که نمونه بارز آن در منطقه آزاد ارس مشهود است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری بر پایه تولید داخلی و مصرف تولید داخلی استوار است و بانک های کشور نیز باید از چنین شرکت های تولیدی به طور واقعی حمایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با ممتاز خواندن فعالیت های تارلا امین به عنوان بزرگترین واحد گلخانه ای کشور، خاطرنشان کرد: گلخانه تارلا امین علاوه بر وسعت و میزان بالای اشتغال و ارزآوری، محصولات کاملا صادراتی و درجه یک تولید کرده و در زمینه افزایش تولید داخلی، اشتغالزایی و صادرات نقش آفرینی می کند.

وی با اشاره به استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در این گلخانه، گفت: تشویق سرمایه گذاران به تولید داخلی به صورت غیر سنتی و با تکنولوژی های روز جهان باعث صرفه جویی نیز می شود. برای نمونه نیم درصد ضایعات در گلخانه مدرن تارلا امین، رقم بسیار خوبی است که با گلخانه های سنتی قابل مقایسه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از صحبت های خود، تاکید کرد: متاسفانه در برخی از واحدهای تولیدی ارس مشکلاتی وجود دارد که بدون شک با همت بالای وزارت صنعت، معدن و تجارت، این مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: ارتباط دانشگاه و صنعت در کشور مطلوب نیست. اما در صورتی که بتوانیم در منطقه آزاد ارس این ارتباط را برقرار کنیم، برکات زیادی نصیب کشور خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: ارتباط دانشگاه و صنعت می تواند با رونق اقتصاد مقاومتی ارتباط مستقیم داشته باشد.

گفتنی است، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی برای حضور در ویژه برنامه روز دانشجو به منطقه آزاد ارس سفر کرده بود. حضور در نماز جمعه و بازدید از مجتمع های تولیدی و صنعتی نیز بخش دیگری از برنامه های این سفر را به خود اختصاص داد./*

  • نوشته شده
  • در جمعه 16 آذر 1397
  • ساعت 18
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh