امـروز : شنبه 1 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 1 دي 1397
کد 14495

قاره سبز، در وضعیت زرد قرار دارد؛ دل بستن به اروپا خوش خیالی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : حوادث و اتفاقات اخیر در کشورهای اروپا نشان میدهد وضعیت این قاره دیگر پایدار نیست و قاره سبز، در وضعیت زرد قرار دارد و این یعنی دل بستن به اروپا خوش خیالی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در شصت و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با اشاره به اینکه حوادث و اتفاقات اخیر در فرانسه گفت: آتش در فرانسه نشانه ای است به کسانی که با تاریخ فرانسه آشنایی دارند، امروز با گذشت حدود ۲۳۰ سال از انقلاب کبیر فرانسه، این کشور مهم اروپایی در مسیر دایره وار دوباره به نقطه اول خود بازگشته است.

امام جمعه تبریز افزود: پادشاه وقت فرانسه هم در دوران گذشته، برای بهبود و مدیریت اوضاع سخت اقتصادی فرانسه، مالیات ها را افزایش داد که نتیجه آن گرسنگی بیشتر و افزایش فقر با پرشدن جیب طبقه بالای جامعه شد و امروز این موضوع دوباره تکرار میشود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه حمایت از اعتراضات اخیر در فرانسه، از ۶۵ درصد به ۷۳ درصد رسیده است افزود: بی عدالتی و تبعیض و شکاف فزاینده طبقاتی موتور محرک آشوب های اخیر فرانسه است، مساله ای که اغلب کشورهای غربی با آن مواجه هستند چرا که قریب به ۸۰ درصد از ثروت این کشورها در اختیار ۱ درصد افراد جامعه قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اظهار نگرانی رئیس شورای روابط خارجی آمریکا از تحولات اروپا گفت: اروپا به سرعت از پایدارترین منطقه جهان در حال تبدیل شدن به منطقه ای غیر پایدار است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: پاریس در آتش می سوزد، پایان صدراعظم آلمان هم فرارسیده، ایتالیا در بازی خطرناک با اتحادیه اروپا است، روسیه تجزیه اوکراین را پیگیری میکند و تاریخ درحال تکرار است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه فرانسه در همین روزهای آتش و خون در امور داخلی ایران مداخله میکند، گفت: امروزه فرانسه همراه با آلمان و انگلیس به دنبال فشار در امور موشکی و ادعاهای حقوق بشری و نفوذ منطقه ای ایران است اما نمی توانند در امور داخلی ما دخالت کنند چرا که عزت و عظمت متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: باید توجه کرد که دل بستن به قاره ای که بیشتر زرد است تا سبز، چیزی بیش از خوش خیالی غرب گرایان داخلی نیست./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 1 دي 1397
  • ساعت 05
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh