امـروز : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 1 دي 1397
کد 14498

نماز جمعه، تریبونی برای وحدت و انسجام ملی

امام جمعه تبریز گفت: تریبون نماز جمعه هر هفته میلیون ها مسلمان را که تشنه عبودیت، آگاهی سیاسی و اجتماعی هستند با همدلی، کنار هم منسجم می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تریبون نماز جمعه هر هفته میلیون ها مسلمان را که تشنه عبودیت، آگاهی سیاسی و اجتماعی هستند با همدلی، کنار هم منسجم می کند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم سالگرد اولین نماز جمعه شهر سردرود با بیان اینکه پیدایش انقلاب فرهنگی؛ از برکات انقلاب اسلامی است، گفت: برگزاری نماز باشکوه جمعه در ۹۰۰ نقطه از ایران اسلامی از برکات فرهنگی انقلاب اسلامی است که در خطبه های آن مردم را با بایدها و نبایدهای سیاسی آشنا و بین جریان های سیاسی وحدت ایجاد می کند.

امام جمعه تبریز یکی از ویژگی های خطبه های نماز جمعه را تقویت انسجام ملی، ایجاد وفاق و همبستگی دانست و گفت: نماز جمعه یک کنگره عظیم هفتگی است که هماهنگ کننده انگیزه ها، افکار و کردارهای آحاد جامعه بر پایه دین است.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان اینکه نماز جمعه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی قرارگاه فرهنگی هر شهر است، گفت: معظم له می فرمایند این قرارگاه میدان جنگ، قرارگاه ایمان و تقوا است و ائمه جمعه فرماندهان این قرارگاه هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه تحولات فرهنگی ایجاد شده در بین نسل های سوم و چهارم انقلاب و گرایش آنها به مبانی دینی و ارزش های اسلامی از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد.

امام جمعه تبریز گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی، تحولات فرهنگی است، چرا که با پیروزی انقلاب اسلامی قرآن از مهجوریت نجات پیدا کرد و کتابی که تنها شب‌های جمعه در قبرستان‌ها خوانده می‌شد و در کنار جهیزیه دختران قرار میگرفت امروز در بین نسل های سوم و چهارم انقلاب حاکم شده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه امروز در مجامع بین المللی حافظان قرآن جمهوری اسلامی ایران حرف برای گفتن دارند و این ها موجب افتخار کشور و استان است، افزود: افزایش تعداد قاریان و حافظان قرآن باعث شده هر هفته در نماز جمعه چند نفر از نونهالان حافظ قرآنی مورد تجلیل قرار گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه ماه اول زمستان در کشور ما از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: دشمنان به زعم خودشان با سه هدف تغییر باور، رفتار و افکار می‌خواستند به عمر انقلاب اسلامی در سال ۸۸ پایان دهند اما با تیزبینی رهبر فرزانه انقلاب و با عدم تمکین ایشان به خواسته‌های غیرقانونی برخی عناصر داخلی امید دشمن به یاس تبدیل شد و شکست خوردند.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن با رویکرد، سازش، جنگ، تغییر از درون و بازدارندگی ایران و محدود کردن ملت در همه حوزه‌ها، فتنه ای را طراحی کرده بود، تصریح کرد: در جریان فتنه۸۸ کشورهای مختلف در قالب سه دسته نارنجی، سیاه و قرمز در فتنه مشارکت داشتند که گروه اول با اجنتاب از مخالفت مستقیم در سناریوی غرب ایفای نقش میکرد و گروه دوم و سوم هم با نقش مکمل، هم در ناتوی فرهنگی و هم ناتوی نظامی علیه ملت ایران نقش داشتند./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 1 دي 1397
  • ساعت 07
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh