امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 9 دي 1397
کد 14654

فرهنگ عمومی جامعه باید با ارزش های دینی و انقلاب عجین باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی : فرهنگ یکی از مسائل مهم کشور است که باید در تدوین راهبردهای عملیاتی آن ارزش های دینی و انقلابی را محوریت قرار دهیم‌.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فرهنگ یکی از مسائل مهم کشور است که باید در تدوین راهبردهای عملیاتی آن ارزش های دینی و انقلابی را محوریت قرار دهیم‌ تا در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان توان ایستادگی داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید‌ محمدعلی آل هاشم در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با بیان اینکه سهل انگاری و کم توجهی به مسئله فرهنگ از سوی هیچ یک از دستگاه های ذی ربط قابل قبول نیست، گفت: هر چند از سال گذشته دشمنان با جنگی اقتصادی که چاشنی آن عملیات روانی است تاکتیکی جدید علیه ملت آغاز کرده اند، اما مسئله فرهنگ اصلی ترین دغدغه نظام اسلامی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به تعیین نقشه راه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسئله فرهنگ از ۲۷ سال گذشته ادامه داد: معظم له در این رابطه با عناوین مختلف تذکر داده و راهبرد اجرایی را مشخص کرده اند اما کم توجهی و سهل انگاری ها باعث شده است مسائلی چون بی حجابی و بد حجابی و مدگرایی در جامعه رشد فزاینده ای داشته باشد.

وی افزود: بی عفتی، ترویج فساد، بی بند و باری و همچنین ترویج و رشد اعتیاد در بین بانوان از دیگر مصادیق توطئه فرهنگی دشمنان علیه جوانان ایران اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اختلاف افکنی بین قومیت ها و مذاهب مختلف کشور از دیگر توطئه های دشمنان در رابطه با مسائل فرهنگی دانست و گفت: دشمن با جنگ نرم خود درصدد ناامید کردن جوانان به آینده نظام اسلامی است اما شکوه حضور جوانان در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی این عملیات را ناکام کرده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مراسم های شب های قدر، اعتکاف و نمازهای جماعت و جمعه نمونه بارزی از توجه به مسائل فرهنگی و فرائض اسلامی است که از سوی جوانان مؤمن و انقلابی مورد توجه قرار گرفته است و باید از سوی نهادهای متولی فرهنگ حمایت و همراهی شود و برکات آن در جامعه بازگو شود./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 9 دي 1397
  • ساعت 10
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh