امـروز : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 9 دي 1397
کد 14657

9دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردم ایران است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نهم دی ماه نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی بود که با آگاهی و بصیرت تا پای جان از اصول اسلام حفاظت کردند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جمع مسئولان و قشرهای مختلف مردم شهرستان بناب به مناسبت حماسه بزرگ ۹ دی با بیان اینکه نهم دی ماه نقطه درخشان در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است، گفت: این روز برگ زرین دیگری بر افتخارات مردم ایران اسلامی بود و هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

امام جمعه تبریز افزود: حماسه روز ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نباید در تاریخ انقلاب اسلامی به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه توطئه‌های دشمنان نظام در سال ۸۸ تلاشی مذبوحانه برای تلخ کامی از حضور ۴۰ میلیونی در پای صندوق‌های رأی بود، ادامه داد: حضوری که می‌توانست به استحکام بیشتر داخلی و نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور الگو از نظام مردم سالاری دینی و تأثیرگذار در دنیا باشد، با وقوع حوادث پس از انتخابات شرایط را علیه ملت ایران تغییر داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حمله دشمنان نظام جمهوری اسلامی به ارزش های دینی در فتنه ۸۸ گفت : فتنه گران، روز عاشورا با آتش زدن پرچم امام حسین علیه السلام به قداست عاشورا جسارت کردند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: نبود شناخت، بصیرت و زمان شناسی عده‌ای معدود در داخل، توطئه از پیش طراحی شده دشمنان را در سال ۸۸ اجرایی کرد که پیامدهای منفی آن هنجارشکنی و توهین به مقدسات مردم را به دنبال داشت.

وی تصریح کرد: در همان برهه تاریخی در حالی که مقامات آمریکایی به نقش بی‌بدیل ایران در منطقه اذعان داشتند، جریانات پس از انتخابات فشارها، زیاده خواهی و تحریم‌ها را علیه مردم تشدید کرد.

حجت الاسلام والمسلیمن آل‌هاشم ۹دی را تقویت پیوند ناگسستنی مردم با نظام و مقام معظم رهبری دانست و گفت: با وجود تمام مشکلات اقتصادی که بخشی از آن از ناحیه دشمنان و بخشی دیگر از بی‌تدبیری مسئولان داخلی است، مردم به نظام اسلامی علاقه‌مند هستند.

امام جمعه تبریز یادآور شد: در حماسه ۹ دی، مردم فتنه دشمنان را ناکام و نقش بی‌بدیل بصیرت و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری را در خنثی سازی نقشه‌های مستکبران بر همگان روشن ساخت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه گفت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان در تلاش هستند با تمرکز بر روی مشکلات اقتصادی و دامن زدن به برخی اعتراضات داخلی جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی را کمرنگ کنند اما همانطوری که در برهه های مختلف پاسخ مردم به بدخواهان نظام دندان‌شکن بوده، این بار نیز با مشت‌های گره کرده پاسخ یاوه‌گویان را خواهند داد.

حجت السلام والمسلمین آل‌هاشم وحدت را تنها رمز پیروزی ایران اسلامی دانست و گفت: موضع مردم و مسئولان با هر سلیقه سیاسی باید در برابر دشمنان اتحاد و همدلی باشد./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 9 دي 1397
  • ساعت 02
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh