امـروز : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
تاریخ : سه شنبه 16 بهمن 1397
کد 15287

گرامی داشت دهه فجر از رموز ماندگاری انقلاب

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: یادآوری وگرامیداشت دهه فجر و تشریح ابعاد مختلف این ایام، یکی از مهمترین رموز ماندگاری انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در جمع گروهی از مردم سراب، با اشاره به تقارن دهه فجر امسال با ایام فاطمیه افزود: فجر فاطمی، فرصت مناسبی است تا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای این نظام بازگو و اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه پرچم اسلام روز به روز در دنیا سرفرازتر خواهد درخشید افزود: فریاد ندای الله اکبر، اعتقاد دینی و مذهبی مردم ایران و رهبری پیامبرگونه حضرت امام خمینی(ره)، اصلی ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بود .

وی حضور همیشه مردم در همه صحنه های انقلاب، پیروی محض از ولایت فقیه و تربیت جوانان مؤمن و خلاق را از مهمترین عوامل بقای نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

امام جمعه تبریز، با اشاره به افکار غلط و ناصحیح برخی از دشمنان و معاندان نظام، در مورد کم رنگ شدن اعتقادات جوانان ایران گفت: در طول چهل سال پیروزی، جوانان این مرز و بوم در عرصه های بین المللی، در زیر سایه انقلاب اسلامی به پیشرفت های قابل تحسینی در همه عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دست یافته اند و مدافعان حرم نیز حاصل تربیت همین انقلاب است.

وی، اسلام خواهی مردم ایران، ایستادگی و مقاومت را عامل خشم دشمنان انقلاب دانست و افزود: برخی ها معتقدند که در مقابله با استکبار جهانی باید کوتاه آمد، اما در بحث برجام و مذاکرات هسته ای ثابت شد که دشمن ما مورد اعتماد نیست.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در جمع طلاب حوزه علمیه برادران المهدی(عج) سراب هم، با اشاره به اهمیت تحصیل و هجمه دشمنان در مسائل دینی و اعتقادی گفت: در عصر کنونی طلاب باید برای روشنگری و پاسخ به شبهات دینی علاوه بر کسب معرفت، خود را به سلاح علم مجهز کنند.

وی، تهذیب نفس، تعهد و پاینبدی، اخلاق مداری و بصیرت در مورد مسائل سیاسی کشور از ویژگی های طلاب موفق و نمونه عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین در حوزه علمیه خواهران فاطمیه(س) سراب گفت: حضور دو هزار طلبه خواهر در ۱۶ مدرسه علوم دینی استان، نشان از هویت دادن انقلاب اسلامی به مقام بانوان است که با ارتقاء سطح دانش و علوم روز در حوزه دین به شبهات جامعه زنان پاسخ میدهند.

وی، با تاکید بر ارتقاء سطح کیفیت جلسات مخصوص بانوان در ایام مذهبی سال افزود: پاسخگویی به شبهات دینی و سوالات شرعی در این جلسات به عهده طلاب خواهر است که باید در این زمینه اهتمام مجدانه داشته باشند./*

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 16 بهمن 1397
  • ساعت 12
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh