امـروز : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
تاریخ : سه شنبه 16 بهمن 1397
کد 15291

مدیریت جهادی و توزیع عادلانه منابع ملی؛ کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت قرار داده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: پیشرفت و توسعه کشور در تمامی حوزه ها طی۴ دهه گذشته بسیار چشمگیر است بطوریکه جوانان متخصص بومی با روحیه معنوی بالا و دین باوری، تولید داخلی را مدیریت و منابع ملی را در بین آحاد مردم در ۴ گوشه ایران اسلامی توزیع کرده اند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در مراسم گرامیداشت۴۰ سالگی انقلاب اسلامی در جمع اهالی روستای میلان اسکو با بیان اینکه این شهر یکی از قطب های فرهنگی آذربایجان شرقی است و در تربیت افراد متخصص و باسواد نقش ممتازی ایفا میکند، گفت: جوانان مومن و انقلابی کشور ما در حوزه های مختلف علاوه با پاسداری از خون شهدا در تحولات فرهنگی اثرگذار، نقشی ممتاز ایفا کرده اند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی میزان رشد دانشجویان و دانشگاهیان را یکی از دستاوردهای انقلابی دانست و افزود: مطالعات نشان میدهد وضعیت علمی و فرهنگی دانشجویان ما در دانشگاه ها به میزان قابل توجهی رشد داشته، و روز به روز موفقیت های بسیار زیادی را شاهد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم دیگر دستاوردهای انقلاب را ارتقا کیفیت حوزه بهداشت، سلامت و درمان عنوان کرد و  برخورداری از نعمت آب، گاز، نفت، آب شرب سالم و راههای دسترسی به اقصی نقاط کشور، همگی را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی با بیان اینکه نظام مقدس خدمات بسیار ارزشمندی را در عرصه های گوناگون به مردم‌ ارائه داشته است، گفت: به عنوان مثال یکی از این دستاوردها امید به زندگی در بین مردم است که طبق آمارهای به دست آمده در دوران قبل از انقلاب امید به زندگی در بین مردم ۵۵ سال بوده که اینک در جمهوری اسلامی ایران این رقم به۷۲ سال در بین مردان و ۷۶ سال در بین زنان رسیده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در رابطه با تولیدات ملی و صنایع کشور گفت: میزان رشد کمی و کیفی تولیدات ملی با وجود برخی مشکلات همچنان امیدوار کننده است چرا که صنایع کشور با تولید محصولات با کیفیت و قابل رقابت با نمونه های خارجی توانسته زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم سازد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه با تکیه بر راهبردهای اقتصادی سال میتوان از سد مشکلات کنونی کشور عبور کرد، ادامه داد: با حمایت از کالای ایرانی و مصرف آن می توان چرخ های اقتصادی را در راستای تولید رقابت پذیر بسط و گسترش داد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی توجه به تولید ملی، حمایت بانک ها از سرمایه گذاران و صاحبان صنایع را هم در زمینه بسیار مهم ارزیابی کرد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش ظرفیت بنادر کشور پس از انقلاب گفت: ظرفیت بنادر کشور پس از انقلاب ۲۰برابر شده به طوریکه از ده میلیون تن به ۲۰۰میلیون افزایش یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم دیگر دستاوردهای انقلاب را افزایش ظرفیت تولید برق و گاز دانسته و افزود: بیش از ۹۹ درصد روستاهای کشور اینک از نعمت برق برخوردار بوده و علاوه بر آن گاز هم دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در پایان خاطرنشان کرد: کشور ما دستاوردهای بسیار عظیمی را از آن خود کرده و ما نیز در این راستا موظفیم قدردان انقلاب باشیم./*

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 16 بهمن 1397
  • ساعت 20
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh