امـروز : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
تاریخ : سه شنبه 16 بهمن 1397
کد 15294

پاسداری از خون شهدا وظیفه آحاد ملت؛ نیروهای انقلابی و ارزشی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز گفت: حفظ هوشیاری، بصیرت افزایی و تداوم راه مبارزه با استکبار و صهیونیسم بین الملل و همچنین امیدآفرینی نسبت به آینده، راه پاسداری از خون شهدا و راه مقابله با توطئه های دشمنان نظام اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در یادواره ۱۱۴ شهید و ۷ شهید گمنام و شهید مدافع حرم حجت اصغری شربیانی در شهر مهربان با بیان اینکه اقتدار و عزت ایران اسلامی نه تنها در داخل بلکه در مجامع بین المللی به برکت خون شهداست، گفت: اگر مسئولان نظام در مجامع بین المللی با شجاعت تمام از اقتدار ایران دفاع می کنند و اگر نسل جدید کشور در عرصه های فرهنگی و اعتقادی با سربلندی حرکتی رو به پیشرفت دارد از برکت خون شهدا است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ۱۰هزار شهید فقط از آذربایجان تقدیم اسلام و انقلاب شده است، ادامه داد: در حال حاضر هم جوانان مومن و انقلابی با حضوری پر شور سنگرهای انقلاب یعنی همان مساجد را در مراسم های معنوی اعتکاف، شب های قدر و سایر مراسم پر میکنند که همین شهدای مدافع حرم تربیت یافته این محافل فرهنگی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به وظایف آحاد ملت در قبال خون شهدا گفت: حفظ هوشیاری و تداوم راه مبارزه با استکبار و صهیونسیم بین الملل، داشتن آگاهی و بصریت در جهت جلوگیری از توطئه های دشمنان از جمله کارهایی است که همه باید وارد میدان عمل شوند و از خون شهدا پاسداری کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه نهادهای انقلابی و نیروهای ارزشی وظیفه سنگینی در قبال خون شهدا دارند، افزود: امید آفرینی در جامعه از دیگر وظایف و رسالت امروزی نیروهای ارزشی است، البته در این میان نباید از بیان ایرادات و دغدغه های مردم و مطالبه گری دست برداریم.

وی تصریح کرد: پاسداری از خون شهدا با عدم اجازه به مداخله دشمنان در جامعه ایران اسلامی و همچنین دشمن شناسی، بازگویی اهداف انقلاب از دیگر مسایلی است که باید نیروهای ارزشی و انقلابی به انجام آن اهتمام داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه برای حرکت در مسیر شهدا باید روحیه استقامت و پایداری را در قالب یک فرهنگ در جامعه ترویج دهیم، ادامه داد: مقابله با جنگ فرهنگی و پاسخ گویی به شبهات فکری ایجاد شده از سوی دشمن از دیگر وظایف ما در پاسداری از خون شهداست.

امام جمعه تبریز با یادآوری اینکه امروزه هزینه جنگ نظامی علیه ایران برای دشمن خیلی زیاد است و هرگز دست به این کار احمقانه نمیزند، گفت: داشتن سلطه فرهنگی در جامعه اسلامی جنگی است که دشمن آن را از ۲۵ سال پیش شروع کرده و البته در برخی موارد هم موفق بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ایجاد وحدت و همدلی و انسجام داخلی را تنها راه عبور از شرایط سخت امروزی برشمرد و گفت: باید حول محور ولایت فقیه از خون شهدای انقلاب و ایران پاسداری و حراست کنیم و در برابر توطئه های استکبار عاقلانه از کشور دفاع داشته باشیم.

وی تاکید کرد با ایمان به اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب تنها یک سخنرانی نیست، می توانیم با لبیک به فرمان معظم له اهداف انقلاب را در مسیر تعالی و پیشرفت تحقق ببخشیم.

در این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان از پدران شهدا تجلیل بعمل آمد./*

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 16 بهمن 1397
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh