امـروز : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 17 بهمن 1397
کد 15306

مدارس پایگاه تربیت جوانان ایرانی با اندیشه های شهدا و اهداف بلند انقلاب

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ترویج اندیشه های شهدا و تبیین اهداف بلند انقلاب در مدارس بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد..

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: ترویج اندیشه های شهدا و تبیین اهداف بلند انقلاب در مدارس بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد تا در مقابل جنگ نرم دشمن خاکریزهای اعتقادی از گزند دشمنان مصون بماند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در مراسم یادبود شهدای مدافع حرم در دبیرستان دخترانه شاهد نورالزهرا(س) تبریز با بیان اینکه مصونیت نظام اجتماعی در گرو فراگیر شدن فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: پاسداری و تجلیل از فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است و برای مصونیت بخشی به نظام اجتماعی باید این فرهنگ فراگیر شود.

امام جمعه تبریز افزود: جمع آوری و انتشار خاطرات شهدا در قالب های مختلف هنری یکی از راههای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و آموزش و پرورش یکی از کانون های تربیت جامعه هست که میتواند دانش آموزان را با این فرهنگ آشنا کند.

وی تجلیل از خانواده شهدا خصوصاً مادران و پدران داغدیده آنها را حائزاهمیت دانست و گفت: یکی دیگر از راههایی که میتوان بواسطه آن نام و یاد شهدا را در اذهان عمومی زنده نگه داشت تجلیل از ایثار و مقاومت خانواده های آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ایجاد موزه دفاع مقدس را از دیگر راههای بزرگداشت یاد و خاطره شهدا بر شمرد و گفت: آشنایی نسل جدید با این مراکز و همچنین سفر آنها به مناطق علمیاتی در قالب اردوهای راهیان نور، فرهنگ به جا مانده از جبهه های حق علیه باطل را در جامعه ما فراگیر می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: تمام تلاش دشمن بر این است که در قالب جنگ نرم اهداف شهدا را وارونه جلوه دهد و روحیه شهادت طلبی را در بین نسل جدید از بین ببرد اما فرزندان همان شهدا که امروز در راستای پیشبرد اهداف انقلاب حرکت می کنند به تأسی از همان فرهنگ در جبهه مقاومت اسلامی نقشی جاودانه زده اند و دشمن را پشت خاکریزها زمین گیر کرده اند./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 17 بهمن 1397
  • ساعت 12
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh