امـروز : شنبه 29 ارديبهشت 1403
تاریخ : دوشنبه 15 بهمن 1397
کد 15309

پرورش نخبگان حوزوی با بصیرت افزایی و ایجاد نشاط در بین طلاب محقق می شود

امام جمعه تبریز گفت: انقلاب اسلامی ایران توانسته چهل سال گذشته را با افتخار و سربلندی همراه با موفقیت های بزرگ پشت سربگذارد و پایه های حکومت اسلامی  را محکم تر سازد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

پرورش نخبگان حوزوی با بصیرت افزایی و ایجاد نشاط در بین طلاب محقق می شود

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در گردهمایی خانواده های طلاب و روحانیون تبریز با بیان اینکه ۴۰سالگی انقلاب دوران بلوغ و پختگی آن است، گفت: انقلاب اسلامی ایران توانسته چهل سال گذشته را با افتخار و سربلندی همراه با موفقیت های بزرگ پشت سربگذارد و پایه های حکومت اسلامی  را محکم تر سازد.

امام جمعه تبریز اصلی ترین عامل محکم سازی پایه های انقلاب اسلامی را دین و مذهب برشمرد و گفت: در کنار انگیزه های دینی حضور پرشور مردمی در صحنه انقلاب باعث شد اهداف و آرمان های مردمی امام راحل در انقلاب اسلامی ریشه ظلم و استبداد شاهنشاهی را بخشکاند.

وی با بیان اینکه رهبری های پیامبرگونه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از دیگر عوامل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود، تصریح کرد: رهبری های صحیح و پیامبرگونه امام راحل یکی از عوامل پیروزی انقلاب بود که امروز با همان صلابت و اقتدار امام آموزه های آن به کشورهای اسلامی صادر شده و رهبری مسلمانان جهان را مقام معظم رهبری برعهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به وظایف اساتید و مدیران حوزوی در جهت تحقق اهداف دینی و فرهنگی مدارس علوم دینی گفت: بصیرت افزایی، امیدبخشی، ترویج نشاط و شادابی باید رویکرد اصلی برنامه های علمی و آموزشی در مدارس علوم دینی باشد.

وی ادامه داد: طلاب مدارس دینی باید آگاه ترین قشر به مسائل سیاسی باشند و در همین راستا اهداف و ماهیت انقلاب اسلامی را در بین مردم تبیین و تبلیغ کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر استقامت و پایداری و حفظ روحیه انقلابی در بین طلاب افزود: مدارس دینی باید مروج روحیه انقلاب در بین طلاب و جامعه باشند و همچنین در برابر شبهات فکری و جنگ نرم دشمنان به علم روز مجهز باشند.

امام جمعه تبریز ایجاد وحدت و همدلی در بین طلاب را امری ضروری خواند و گفت: حفظ وحدت جامعه حول محور ولایت، صیانت از انقلاب اسلامی، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ترویج اسلام ناب محمدی بخشی عمده ای از  وظایف حوزه را شامل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به استعدادها و نخبگان حوزه علمیه تبریز عنوان کرد: اخیراً در دو برنامه در فاصله زمانی یک ماه (دو همایش وحدت حوزه و دانشگاه و دیگری بررسی اندیشه های علمی حضرت آیت الله سبحانی) حضور یافته بودم که بهترین مقاله ها را از این عرصه دریافت کرده بودیم، پس حوزه علمیه آذربایجان شرقی نخبگان بسیاری را دارد که باید مدارس دینی و حوزه های علمیه به فکر پرورش آنها باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش و کارشکنی دشمنان نظام برای برهم زدن توازن مسائل داخلی کشور و موضوعات بین المللی گفت: آرزوی دشمنان برای براندازی نظام اسلامی نتیجه ای جز شکست برای آنها ندارد، چرا که مسیر پرشکوه و با صلابت انقلاب شکست های سنگینی را در برهه های مختلف به دشمن وارد ساخته است.

امام جمعه تبریز حفظ هوشیاری و مبارزه بی امان با استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل، داشتن اقدامات پیشگیرانه در برابر توطئه های دشمنان را از برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: شکست سناریوی تابستان داغ که برای توطئه در ایران از تحلیل‌های اشتباه دشمن علیه امنیت ملی کشور بود که بواسطه همین روحیه انقلابی گری مردم با شکست همراه شد.

وی افزود: دشمنان اعلام می‌کردند ایران عمر ۴۰سالگی خود را نخواهد دید و جشن‌های ۲۰۱۹ میلادی را در تهران برگزار خواهند کرد، اما به کوری چشم دشمنان و اقتدار جمهوری اسلامی ایران جشن‌های چهل سالگی انقلاب با شکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار می‌شود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مردم با حضور در مراسم یوم الله ۲۲ بهمن باری دیگر به دشمنان ثابت می کنند که نمی توان به دین اسلام و انقلاب شکوهمند نظام جمهوری اسلامی ایران تعرض داشته باشند و این حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخگویی به یاوه گویی های آنها خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با دعوت از مردم به حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن به صحبت های خود خاتمه داد./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 15 بهمن 1397
  • ساعت 20
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh