امـروز : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 9 اسفند 1397
کد 15742

جنگ و تحریم شعار\"ما می توانیم\" را به منصه ظهور رساند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت : \" توسعه یعنی ما میتوانیم \" و اینکه بعضی ها می گویند در جنگ تحمیلی و تحریم ها شکست خوردیم؛ باید بدانند با تبدیل تهدیدها به فرصت در هر دو شرایط در مسیر ریل توسعه قرار گرفتیم و خودکفا شدیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در همایش مجامع تعامل توسعه آذربایجان شرقی با بیان اینکه «امید واقع بینانه» و «خوشبینی مومنانه» به آینده معنی توسعه است، گفت: برخی ها در اظهارات خود روزهای مقدس دفاع را زیرسوال میبرند هر چند همه میدانیم که جنگ خانمان‌سوز و غلط است ولی جنگی که بر ما تحمیل شد، فرصتی برای توسعه کشور بود به طوری که در روزهای اول جنگ سیم خاردار به ما نمی‌دادند ولی امروز در حوزه نظامی به قدرتی بی نظیر تبدیل شدیم.

امام جمعه تبریز افزود: کشور ما در دفاع مقدس مشکلاتی داشت و خسارت‌های فراوانی هم متحمل شد ولی از همان جنگ برای توسعه کشور استفاده کرده و روی پای خود ایستادیم.

وی با انتقاد از اینکه برخی معتقدند تحریم دور‌زدنی نیست و باید کوتاه بیاییم، گفت: اگر می‌خواهیم تحریم نداشته باشیم باید تسلیم شویم اما باید بدانیم که همین تحریم‌ها باعث پیشرفت و توسعه کشور شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی توسعه‌خواهی و تجلی اراده عمومی برای توسعه را در سایه پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: بعد از انقلاب اسلامی کارهای ارزشمند بزرگی انجام شده است ولی به طور کامل به اهداف خود نرسیده‌ایم که باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

امام جمعه تبریز افزود: در منطقه آذربایجان و استان آذربایجان شرقی هم کارهای زیادی انجام گرفته اما برای رسیدن به توسعه بیشتر باید اقدامات زیادی صورت گیرد.

‌‌حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تاکید بر اینکه توسعه باید متناسب با ارزش‌ها، باورها و نیازهای مادی و معنوی هر جامعه شکل گیرد، تصریح کرد: توسعه جامعه درون زا، مشارکتی و تعاملی است که با اجماع و عزم جمعی مردم اتفاق می‌افتد.

وی گفت : اگر می‌خواهیم در کشور و استان عملکرد توسعه ای موفق داشته باشیم، همه باید با ایفای نقش موثر در ابعاد مختلف آن سهیم باشند چرا که دولت به تنهایی نمی‌تواند در تحقق اهداف توسعه موفق عمل کند.

‌نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شناسایی آفت‌های گذشته را در مسیر توسعه با اهمیت دانست و گفت: در حرکت رو به توسعه، به جای اینکه  عیب‌های گذشته را مطرح کنیم، به خوبی‌های آینده بنگریم و اراده کنیم توسعه را در سطح کشور افزایش دهیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه حرکت‌های پراکنده فایده ندارد و موجب کاهش انگیزه و اعتماد می‌شود، ابراز داشت: باید دغدغه‌ها و افکار را در یک پروسه منظم و قانونی بدون ورود جریانات سیاسی به حرکت اثرگذار تبدیل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه ورود جریانات سیاسی به توسعه مسیر را از حرکت باز میدارد، گفت: توجه به منافع حزبی در پذیرش و انجام مسئولیت ها مسیر رشد و توسعه را کند می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم درباره توسعه سخن بگوییم، باید بر «ما می‌توانیم» توجه ویژه‌ای داشته باشیم، گفت: در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری هم بر این موضوع به صورت جدی تاکید شده است.

امام جمعه تبریز برای توفیق در امر توسعه خواستار توجه جدی به بیانات مقام معظم رهبری به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شد و افزود: در بیانیه دوم که جامعیت، زیبایی، ارائه روایتی متفاوت و خلاقانه از انقلاب اسلامی، انتقال میراث انقلاب اسلامی به نسل جدید، انصاف، صراحت و صلابت وجود دارد، به دنبال حفظ عزت و روحیه انقلابی، وظیفه سازی و مسئولیت آفرینی در این بیانیه است لذا اگر می‌خواهیم مسیر رشد و توسعه را دنبال کنیم، باید به توصیه‌های رهبری و به ویژه بیانیه گام دوم توجه کنیم./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 9 اسفند 1397
  • ساعت 14
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh