امـروز : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
تاریخ : شنبه 11 اسفند 1397
کد 15813

بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه برای تحقق آرمان ها است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بیانیه گام دوم انقلاب روایت متفاوت و خلاقانه از انقلاب اسلامی و نقشه ای روشن برای تحقق آرمان ها و آرزوهای بزرگ ملت ایران است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در در تجمع طلاب، روحانیون و اساتید حوزه‌های علمیه تبریز در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب با اشاره به جامعیت بیانات رهبر معظم انقلاب در ترسیم گام دوم انقلاب گفت: این بیانیه به واقع ارائه یک نقشه راه روشن برای تحقق آرمان ها و آرزوهای بزرگ ملت ایران است که در چهار چوب ۷ دستاورد کلان، ۷ ثمره راهبردی و ۷ توصیه مدیریتی تدوین شده است.

امام جمعه تبریز افزود: این روز امروز خواهران و برادران طلبه، روحانی و حوزوی اینجا جمع شده اند تا به استحضار مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین جهان برسانند، بیانیه گام دوم انقلاب را با جان و دل دریافت کردند و برای تحقق آن، پیشقدم شده و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با برشمردن ویژگی های ناب بیانیه دوم افزود: جامعیت بیانیه و ارائه روایت متفاوت و خلاقانه از انقلاب اسلامی، انتقال میراث انقلاب به نسل جدید و جوان جامعه، انصاف، صداقت، صراحت، توصیه به صبر و حفظ عزت، صلابت و استواری و همچنین وظیفه سازی و مسئولیت آفرینی، پیام هایی است هم برای دشمن و هم برای مسئولان، و البته مخاطب ویژه بیانیه، جوانان این مرز و بوم است.

وی همچنین با بیان اینکه رکن و روح حاکم بر بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است برخواسته از روح خودباوری و خود آگاهی است، افزود: همه ما برای تحقق منویات مقام معظم رهبری با تشکیل کارگروه ها و کرسی های علمی، در کنار مراکز علمی و دانشگاهی، جامه عمل خواهیم پوشاند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت های تاریخی بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: روزهای پی در پی که در طول چهل سال انقلاب دیدیم و تجربه کردیم، بحران ها، غفلت ها، چالش ها و عبرت ها، ما را بر آن داشت در این بیانیه دقت بیشتری داشته باشیم و برای عملیاتی شدن بیانیه گام دوم انقلاب، قدم های بزرگ، مستحکم، مثبت و عملی برداریم.

امام جمعه تبریز تأکید کرد: باید در مقابل کسانی که می‌گویند، «نمی‎شود»، «نمی‌توانیم» و «نتوانستیم»، با قدرت بیشتر توأم با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری حرکت کنیم و لحظه‌ای کوتاهی صورت نگیرد.

وی گفت: بیانیه گام دوم با ادبیات بسیار زیبایی نگارش یافته است و از نظر ادبی ۶ هزار و ۱۰۰واژه با پرداخت فوق‌العاده و ترکیب‌های بدیع در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و متنی فشرده و خلاصه و روایتی متفاوت و هنرمندانه از انقلاب کبیر اسلامی ایران می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: آحاد مردم و طلاب بتوانند با نشاط، امید بخشی و امتداد نگاهی که از گذشته پرافتخار به آینده روشن موعود در پرتو ولایت عظمای مهدوی(عج) در بیانیه گام دوم وجود دارد، قدم‌های پرصلابتی را در راستای عملیاتی کردن آن بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم از بیانیه گام دوم به عنوان منشور بزرگ انقلاب یاد کرد و گفت: ملت و دولت برای تحقق منشور بزرگ انقلاب تلاش کنند. طلاب و روحانیون باید با تشکیل کارگروه‌ها و کرسی‌های علمی، گام‌های مستحکمی برای علمیاتی شدن بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری بردارند./*

  • نوشته شده
  • در شنبه 11 اسفند 1397
  • ساعت 15
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh