امـروز : يکشنبه 9 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 25 فروردين 1398
کد 16175

امام جمعه تبریز تاکید کرد؛ آذربایجان شرقی پل ارتباطی ایران و ترکیه برای تقویت روابط دو جانبه در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است

سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران اولویت دستگاه دیپلماسی دو کشور را تحکیم روابط و تعریف شرایط برد برد در همه زمینه‌ها عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار دریا اورس سفیر ترکیه با تقدیر از فعالیت های دیپلماتیک وی در تحکیم و تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ترکیه گفت: آذربایجان شرقی به مرکزیت شهر تاریخی و فرهنگی و اقتصادی تبریز از اعصار گذشته در مراودات دو کشور ایران و ترکیه نقشی ارزشمند ایفاء کرده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی ایران و ترکیه افزود: این اشتراکات می‌تواند زمینه رفت‌وآمد اتباع و گردشگران دو کشور را فراهم کند و در این میان تبریز که از زمان‌های دور تاکنون بستر اصلی روابط ایران و ترکیه بوده میتواند در عمق بخشی به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و سیاسی نقش بی بدیل داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیل ویرانگر اخیر در برخی از استانهای کشور گفت: هرچند مردم کشور برخی شهرها متحمل خسارت های جانی و مالی شدند اما گسیل امکانات عمومی و کمک های مردمی بخشی از آلام آنها را تسکین داد و در این میان کمک های هلال احمر ترکیه به مردم آسیب دیده شمال کشور هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به حمایت های دولت ایران در لحظات اولیه، کودتا علیه دولت اردوغان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که در آن روزهای سخت حمایت خود را از دولت و ملت ترکیه اعلام کرد و بعد از این هم اجازه اختلاف افکنی به هیچ قدرت و کشوری را در قبال همسایگانش نمی دهد.

دریا اورس سفیر ترکیه در کشورمان هم در این دیدار با تقدیر از مواضع وحدت آفرین امام جمعه تبریز گفت: تبریز شهر عالم پرور و شاعرپرور است از این رو در توسعه روابط فرهنگی و دینی دو ملت نقش اثرگذار داشته و دارد.

وی با ابراز خرسندی از وحدت مسلمانان و برادران اهل تسنن و شیعه در ترکیه گفت: به برکت حضور علمای دینی در جای جای کشور ترکیه مسلمانان در آسایش و آرامش کامل زندگی میکنند.

سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران اولویت دستگاه دیپلماسی دو کشور را تحکیم روابط و تعریف شرایط برد برد در همه زمینه‌ها عنوان کرد./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 25 فروردين 1398
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh