امـروز : جمعه 31 فروردين 1403
تاریخ : دوشنبه 9 ارديبهشت 1398
کد 16460

آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب بر تربیت نیروی انسانی کارآمد تمرکز داشته باشد

امام جمعه تبریز گفت: نظام آموزشی کشور باید با در نظر گرفتن مبانی فکری و اعتقادی؛ آموزش های خود را در راستای رفع مشکلات فضای کسب و کار جهت بدهد.

امام جمعه تبریز تاکید کرد؛

آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب بر تربیت نیروی انسانی کارآمد تمرکز داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال ۹۸ با بیان اینکه ساختار آموزشی کشور نیازمند برنامه ریزی های مجدانه هست، گفت: در گام دوم انقلاب طرح تحول در نظام آموزشی باید بر محور ارتقای سطح علمی معلمان صورت گیرد تا متناسب با نیازهای جامعه انسان های کارآمد تحت تعلیم و تعلم قرار بگیرند.

امام جمعه تبریز افزود: نظام آموزشی کشور باید با در نظر گرفتن مبانی فکری و اعتقادی؛ آموزش های خود را در راستای رفع مشکلات فضای کسب و کار جهت بدهد.

وی با اشاره به اینکه نبود هدف در پذیرش رشته های تحصیلی سالهاست که جامعه را با مشکلات عدیده ای همراه کرده ادامه داد: مشکلات اشتغال جامعه از بی تدبیری در معرفی و انتخاب رشته های تحصیلی است که جامعه به آن نیازی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان ارتقاء انگیزه تحصیل کارآمد و خدمت رسانی به جامعه در دانش آموزان و دانشجویان را موضوعی ضروری دانست و گفت: تربیت نیروهای ماهر و متخصص در جامعه حول محور آموزش های علمی و کاربردی از وظایف مهم دستگاه تعلیم و تربیتی کشور است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نیاز امروز جامعه ما اولویت دادن به پژوهش در مراکز علمی است، گفت: دانش افزایی و داشتن تخصص های روز دنیا اقتدار نظام اسلامی را به همراه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری موفق همایش علمی فقه گردشگری ضمن تشکر از دست اندرکاران این همایش گفت: همایش دو روزه فقه گردشگری با حضور نمایندگانی از ۶۰ کشور و ۵۰ ملیت جهان به میزبانی تبریز برگزار شد که کاری نو و بی نظیر بود و دستاوردهای آن در زمینه گردشگری راهگشا خواهد بود.

وی در ادامه با نقش آفرینی طلاب حوزه علمیه در امدادرسانی به آسیب دیدگان سیل اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: تلاش های هلال احمر ، سپاه ، شهرداری و دیگر دستگاه های متولی خدمت رسانی بسیار ارزشمند و ستودنی است و در این میان خدمات اثرگذار طلاب اعزام شده به این مناطق قابل تقدیر است./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 9 ارديبهشت 1398
  • ساعت 11
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh