امـروز : سه شنبه 11 ارديبهشت 1403
تاریخ : چهارشنبه 22 خرداد 1398
کد 16956

فوتبال باید عدالت محور و اخلاق مدار باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بازی فوتبال که انسجام ملی، انسجام اجتماعی و رشد فرهنگی را تقویت میکند و باید بر مبنای عدالت و اخلاق استوار باشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فوتبال با فرهنگ و اجتماع رابطه مستقیم دارد و باعث رشد فرهنگی جامعه میشود، گفت: رابطه مستقیم فوتبال با فرهنگ و اجتماع موجب رشد فرهنگی و اجتماعی و پدید آمدن عقاید و ارزشهای متعالی خواهد شد و تاثیر فراوان آن قابل چشم پوشی نیست.

امام جمعه تبریز ادامه داد: به طور کلی فوتبال می تواند انتقال فرهنگ و ارزش ها را در داخل یا خارج از جامعه فراهم سازد.

وی با اشاره به انسجام اجتماعی و ملی بواسطه فوتبال گفت: در کشور ما که همواره به معیارهای و اصول اجتماعی و فرهنگی و دینی پایبند است، باید فوتبال در مسیر استحکام اجتماعی حرکت کند و به عبارتی فوتبال ابزاری برای انسجام ملی و اجتماعی و رشد فرهنگی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: فوتبال همچون زندگی، دارای جنبه های فردی و جمعی است و همه اینها روی یک مسئله مهم استوار است و آن نهادینه شدن نگاه عدالت محور در فوتبال کشور است.

وی گفت: اگر فدراسیون بتواند در ذهن تماشاگر فوتبال جا بیندازد که کل تیم شهرهای کشور فرقی ندارد، آنوقت انسجام اجتماعی رشد خواهد کرد. اگر فدراسیون بنا به هر دلیل چه سهوی و چه عمدی نتواند، آن کاراکتر عادلانه را در خودش بوجود بیاورد، هر تصمیم آن چه در سطوح کلان مانند تصمیمات فدراسیون و چه تصمیمات خرد بمانند، برگزاری و داوری بازیها، با واکنش تماشاگر مواجه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: از سوی دیگر باید توجه داشت که عدالت همواره بستر توسعه و پیشرفت در همه زمینه هاست. اگر در فوتبال به دنبال توسعه و پیشرفت و رها شدن از فوتبال دو قطبی هستید، علاجش نگاه عدالت محور به تیم های کل شهرهای ایران اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: نباید شرایطی بوجود بیاید که فوتبال بجای ایجاد نشاط اجتماعی به سرخوردگی منجر شود و این جز با اجرای عدالت در فوتبال در همه سطوح محقق نخواهد شد.

وی مهمترین چالش و بحث پیش روی فدراسیون فوتبال دفاع از اعتبار و سلامت فوتبال کشور عنوان کرد و گفت: باید فدراسیون در رد یا رفع اتهاماتی نظیر فساد مالی، تبانی و شرط بندی تمام تلاش خود را بکار بگیرد و مانع از خدشه دار شدن اعتماد مردم به فوتبال شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به حضور خود در میادین ورزشی به ویژه ورزشگاه یادگار امام و تماشای ۲ بازی تیم تراکتورسازی تبریز گفت: هواداران نجیب این تیم و همچنین دیگر تیم های فوتبال و فوتسال استان ما چه در تبریز و چه در شهرهایی که تیم هایشان میهمان است، تنها انتظارشان رعایت عدالت و اخلاق ورزشی است و همیشه ادب و متانت بالای خودشون رو نشون داده اند.

در این دیدار مهدی تاج با تقدیر از حضور مدبرانه حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در میادین ورزشی و حمایت های بی دریغ ایشان از ورزشکاران گفت: بازی های فوتبال بزرگترین همایش های انسانی است و عدالت مدنظر نماینده رهبر معظم انقلاب در آذربایجان شرقی با استقرار کمک داور ویدئویی (VAR) از لیگ جدید محقق خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: باید ورزشگاه های کشور که با هزینه های کلان ساخته شده به بروزترین تجهیزات فنی در تمامی بخش ها هم مجهز شوند./*

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 22 خرداد 1398
  • ساعت 19
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh