امـروز : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 30 خرداد 1398
کد 17044

تحقق گام دوم انقلاب با اعتمادسازی عمومی در دستگاه قضاء

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با افزایش اعتماد به قوه قضائیه، امید عمومی به نظام اسلامی هم افزایش می یابد که این مهم نقشی اثرگذار از سوی دستگاه قضاء در گام دوم انقلاب است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار مسئولان دستگاه قضایی استان با بیان اینکه نقش قوه قضائیه در تحقق و اجرایی شدن گام دوم انقلاب اثرگذار است، گفت: گسترش چتر عدالت و عدم ملاحظه در برخورد با متخلفان یکی از وظایف قوه قضائیه در گام دوم انقلاب است.

امام جمعه تبریز کاهش اطاله دادرسی و سرعت بخشی به قضاوت ها را متذکر شد و گفت: یکی دیگر از وظایف دستگاه قضاء تسریع در رسیدگی به پرونده ها است، البته این سرعت بخشی باید با دقت و بدون عجله صورت گیرد.

وی برخورد قاطع و سریع با مفسدان خصوصاً مفسدان اقتصادی را از دیگر وظایف این قوه دانست و گفت: تلاش برای از بین بردن زمینه های فساد در گام دوم انقلاب باید از اولویت های دستگاه قضاء باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم یکی دیگر از این اولویت ها را نظارت و مطالبه از سایر نهادها عنوان کرد و گفت: شفافیت در خصوص مسائل اقتصادی یکی از رویکردهای دستگاه قضاء در گام دوم انقلاب برای رسیدن به قوه قضائیه مطلوب است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، راهکار پنجم برای رسیدن به قوه قضائیه مطلوب در گام دوم انقلاب را نظارت، دقیق بودن و برخورد قاطع با نیروهای ناسالم درون قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: سرعت بخشی به موضوع شناسایی نیروهای ناسالم درون قوه قضائیه و نظارت دقیق بر کار آنها امید را در دل جامعه و خدمتگزاران مخلص دستگاه قضاء بیشتر میکند.

امام جمعه تبریز گفت: یکی دیگر از اولویت های قوه قضائیه در گام دوم انقلاب را استفاده از نیروهای جوان، مومن، انقلابی و پرکار به عنوان موتور محرک دانست و تصریح کرد: البته این به معنی کنار گذاشتن نیروهای پیشکسوت نیست، بلکه باید از تجارب آنها در کارهای ستادی بهره گرفت و کارهای اجرایی را به جوانان باانگیزه و انقلابی سپرد.

وی با تاکید بر اینکه تنها راه نجات کشور اعتماد به جوانان است، گفت: بر اساس بیانات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید مسئولیت میدان های عمل و اجرا را به جوانان مومن، انقلابی و پرکار داد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در پایان از حضور مسئولان دستگاه قضایی استان در مساجد و محلات و دیدار چهره به چهره با مردم، رسیدگی به مشکلات آنها و همچنین اقدامات ارزشمند فرهنگی این دستگاه تقدیر کرد./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 30 خرداد 1398
  • ساعت 10
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh