امـروز : جمعه 7 ارديبهشت 1403
تاریخ : پنجشنبه 30 خرداد 1398
کد 17053

هنر باید در راه صلاح و اعتلای انسان قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کسانی که هنر را در خدمت ابتذال و گمراهی قرار داده اند در واقع یک سرمایه عظیم را به نابودی کشانده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: کسانی که هنر را در خدمت ابتذال و گمراهی قرار داده اند در واقع یک سرمایه عظیم را به نابودی کشانده اند، از این رو هنر باید در راه صلاح و اعتلای انسان و پیشرفت های گوناگون بشر قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در کنگره بین المللی نقش زنان در توسعه صنایع دستی در جهان اسلام با بیان اینکه دید هنرمندان نسبت به مخلوقات الهی و آفرینش، نگاه دقیق و زیبا شناسانه است، گفت: وقتی از شما به نام هنرمندان جهان اسلام اسم برده می شود، این بار مسئولیت شما را بیشتر می‌کند.

امام جمعه تبریز هنرمندان جهان اسلام را دارای پیام دانست و گفت: این واژه برای شما هنرمندان شناسنامه است و خیلی حرف و راز و رمزها در آن نهفته است و مفهوم آن این است که این هنر دینی است و این هنرمند، هنرمند دیندار است.

وی ادامه داد: این اسم می‌گوید این هنر در خدمت شهوت، خشونت، ابتذال و استحاله هویت انسانی و جامعه قرار نگرفته است، بلکه در خدمت اعتلای انسان و انسانیت قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه آثاری که شما خلق میکنید نشانه ای از ایمان قلبی شماست، گفت: هنری که خدا در وجود شما به ودیعه نهاده، شکر کامل آن زمانی است که آن را در خدمت اهداف الهی قرار دهید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: بیشترین جوشش هنر هنگامی است که هنرمند با اعتقاد قلبی برآمده از دینداری، به کار هنری بپردازد.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش کارساز و موثر هنرمندان گفت: نقش هنرمندان هم ایمان آفرین است و هم ایمان کُش، هم فرهنگ ساز است و هم فرهنگ سوز و همچنین نقش هنرمندان اسلامی مستحکم کننده پیوند قلبی بین اسلام و پیروان آن است.

وی پیام هنرمندان به مخاطب را پیام رحمانی و بعضاً پیام شیطانی عنوان کرد و گفت: امروز در دنیا به کمک هنر، باطل ترین حرف ها را در ذهن یک مجموعه عظیم انسانی حق جلوه می‌دهند، بنابراین هنر مهمترین وسیله‌ برای گسترش یک فکر درست یا یک فکر نادرست است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: هنرمند وقتی زیبایی را مدح و ستایش می کند و برای آن اثر خلق می کند که در واقع خودش را مدح می‌کند، آنچه در دل دارد را درک می‌کند، آن را می‌بیند و می‌خواهد بگوید این محصول فکر خلاق من است و در واقع از درون، فکر و دل خود رونمایی میکند، از این رو هنر شما با خود شما، با فکر و ایمان شما معنا و ارزش پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با ابراز امیدواری بر اینکه ارزش هنر در همان جایگاه حقیقی خودش، که یک محصول الهی است مورد توجه قرار گیرد؛ از هنرمندان خواست: با احترام به جایگاه با ارزش هنر که ودیعه ای الهی در وجود انسان است، هنر را در جای شایسته خود خرج کنند.

 امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: هنر بخشی از فاخرترین و ارزشمندترین قسمت جان انسان است؛ باید برای این ارزش قائل شد و آن را برای خدا خرج کرد./*

  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 30 خرداد 1398
  • ساعت 19
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh