امـروز : پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 2 تير 1398
کد 17100

کارکرد فرهنگی مساجد باید احیاء شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: فعالیت های فرهنگی حول محور مسجد نفوذ دشمن در قالب جنگ نرم دشمنان را بی اثر میکند.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آیین افتتاح طرح «محله مهربانی» با اشاره به جایگاه و اهمیت مسجد در دین مبین اسلام گفت: فعالیت های فرهنگی با محوریت امام جماعت مساجد بسیار ارزشمند و اثرگذار است.

امام جمعه تبریز ترویج فرهنگ اسلام را به واسطه مساجد را متذکر شد و افزود: دشمنان ملت ما را با عملیات روانی گسترده تهدید به حمله نظامی میکنند، اما در واقع جنگ آنها فرهنگی و اقتصادی است که بعضاً موفق هم شده اند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جنگ فرهنگی دشمن ادامه داد: ۲۸ سال است که معظم له بر حفظ هوشیاری خانواده ها و دستگاه های متولی فرهنگ در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان تاکید دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ابزارهایی که دشمنان با استفاده از آن در صدد ضربه زدن به بنیان خانواده های ایرانی هستند، گفت: مواد مخدر یکی از ابزارهایی است که دشمنان بواسطه آن جوانان ما را مورد هدف قرار داده اند بطوریکه رشد و شیوع مصرف در بین افراد کم سن و سال جامعه خصوصاً بانوان روبه رشد است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در قالب طرح «محله مهربانی» میتوان برنامه هایی آموزشی و تربیتی در حوزه مواد مخدر را مورد توجه قرار داد، گفت: دشمن با پشتوانه مواضع تند سیاسی در تلاش است جوانان ما را از مسیر حقیقی انقلاب منحرف و آنها را نابود کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ترویج فساد و فحشاء را یکی دیگر از ابزارهای دشمنان برای افزایش هجمه های فرهنگی عنوان کرد و گفت: کنترل رفتارهای فرزندان در سنین مختلف به خصوص در زمان مدارس و ارتباط تنگاتنگ اولیا و مربیان ریشه یابی فساد را تسهیل میکند.

وی ناامید کردن مردم به آینده کشور را یکی دیگر از جنبه های جنگ نرم دشمنان عنوان کرد و گفت: مساجد میتوانند برای خنثی کردن این هجمه راهکار عملی ارائه دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اختلاف افکنی بین مذاهب و فرقه های دینی، قومیت های ایرانی و ترویج مد و مدگرایی را از دیگر مصادیق هجمه های دشمنان دانست و گفت: فعالیت های فرهنگی حول محور مسجد نفوذ دشمن در قالب جنگ نرم دشمنان را بی اثر میکند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه هیأت امناء، پایگاه های مقاومت، انجمن اسلامی، ائمه جماعات مساجد و دیگر تشکل های فعال در این اماکن مقدس باید زمینه ساز گسترش حضور جوانان در مساجد باشند، گفت: گاهاً مشاهده میشود وجود اختلاف بین این تشکل ها باعث کاهش حضور مردم خصوصاً جوانان در مساجد است از این رو ضروری است با کاهش این اختلاف نظرها و سلیقه ها فرامین رهبر انقلاب را در حوزه های فرهنگی پیگیری نمایند.

طرح محله مهربانی بستری است برای ورود مساجد به موضوعات اجتماعی که توسط سپاه عاشورا و در بیش از ۱۲۰ مسجد برگزار خواهد شد./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 2 تير 1398
  • ساعت 17
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh