امـروز : جمعه 21 ارديبهشت 1403
تاریخ : دوشنبه 21 مرداد 1398
کد 17767

عید قربان فصل قرب مسلمانان به خداوند متعال است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز عید قربان با تبریک این عید بزرگ به تمام مسلمانان جهان اسلام، گفت: اگر ابراهیم، خلیل الله شد از این جهت بود که در مقام دوستی و محبت به خداوند متعال از همه دارایی خود گذشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نماز عید قربان با تبریک این عید بزرگ به تمام مسلمانان جهان اسلام، گفت: اگر ابراهیم، خلیل الله شد از این جهت بود که در مقام دوستی و محبت به خداوند متعال از همه دارایی خود گذشت، حتی از فرزند جوان خود و اگر اسماعیل ذبیح الله شد بخاطر این بود که تسلیم فرمان حق شد و به پدرش گفت آن چیزی که به آن مامور شده ای انجام بده و خواهی دید که من از صابران هستم. واژه عید به معنای رجوع و بازگشتن است و در اصطلاح به معنی بازگشت به سوی خداوند است.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه در این روز عطا و بخشش های خداوند متعال همراه با رحمت به بندگان مومن خداوند متعال نازل میشود، گفت: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که یاد آور زیباترین تعبد انسان در برابر خداوند متعال است.

وی ادامه داد: امروز حجاج بیت الله الحرام در درگاه خداوند متعال قربانی ذبح میکنند تا بگویند خداوندا ما هم مانند ابراهیم تسلیم هستیم، پس در این روز زنجیرهای اسارت و تعلقات را می بریم تا بیش از پیش به خدا نزدیک شویم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اینکه این قوچ بزرگ به ابراهیم(ع) داده شد، بسیاری معتقد هستد که جبرئیل آورده بود و برخی ها می گویند از دامنه کوه های منا این قوچ سرازیر شده بود. هر چیزی بود به فرمان خدا، و هرچه بود به اراده خداوند متعال بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه دوم با اشاره به حمله وحشیانه دیروز نظامیان صهیونیستی به نمازگزاران مسجد الاقصی گفت: نمازگزاران عید قربان در فلسطین اشغالی و مسجد الاقصی با گلوله های پلاستیکی و گاز اشک آور مورد هدف قرار گرفتند.

امام جمعه تبریز افزود: در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی شماری بازداشت و ده ها نفر زخمی شدند.

وی ادامه داد: یورش به مسجدالاقصی و حمله به نمازگزارن عید قربان به دعوت گروه های افراطی شهرک نشین صورت گرفته بود که به هنگام برگزاری نماز این گروه ها به رقص و هتک حرمت به مسجد الاقصی مشغول بودند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه خطبه های نماز عید قربان به پیام بسیار مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی برای حجاج بیت الله الحرام اشاره کرد و گفت: پیام برائت از مشرکان معظم له بیانگر این است که وعده ها و ارزیابی های ایشان با واقعیت ها همخوانی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: رهبر معظم انقلاب در مورد سوریه، در حالی که بخش اعظمی از خاک این کشور اشغال شده بود اطمینان پیروزی دادند و وعده پیروزی محقق شد.

وی گفت: وقتی ائتلاف سعودی به یمن حمله کرد رهبر معظم انقلاب فرمودند پوزه این ائتلاف به خاک مالیده خواهد شد و حال بعد از ۵۲ ماه می بینیم همین موضوع محقق میشود.

خطیب خطبه های نماز عید قربان ارزیابی پیروزی جنگ ۳۳ روزه، شکست آمریکا در عراق را از دیگر مسائلی عنوان کرد که وعده های رهبر معظم انقلاب در مورد آنها به واقعیت رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به طرح معامله قرن در مورد فلسطین گفت: در حالی که برخی ها تسلیم تصمیمات آمریکا شده اند، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی تحلیلی بلند مدت و واقع بینانه از مسائل دارند که وحدت مسلمانان در این زمینه مهم و راه گشا خواهد بود./*

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 21 مرداد 1398
  • ساعت 12
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh