امـروز : جمعه 28 ارديبهشت 1403
تاریخ : يکشنبه 5 آذر 1396
کد 1806

مکتب و فرهنگ بسیج دشمن را پشت خاکریزهای اعتقادی و آرمان های مردم ایران زمین گیر کرده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حاکمیت مکتب و فرهنگ بسیج، دشمن را پشت خاکریزهای اعتقادی و آرمان های ملت سرافراز ایران، زمین گیر کرده است .

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در مراسم تجلیل از فعالان مهدوی و دست‌اندرکاران برگزاری مراسمات مذهبی ماه محرم و صفر با اشاره به دوراندیشی امام خمینی (ره) در مورد تشکیل بسیج مستضعفین گفت: به رغم نبود تهدید نظامی در سال ۵۸ دوراندیشی امام راحل باعث شد این نهاد انقلابی و مکتبی تشکیل شود و بعد از این اتفاق مبارک، خدمات گسترده و ارزنده این نیروی مردمی، دشمن را پشت خاکریزهای اعتقادی و آرمان های ملت سرافراز ایران، زمین گیر کرده است .

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اکنون در سوریه و عراق مشابه همین فرهنگ در بین آحاد مردم تشکیل شده است، افزود: غلبه و پیروزیهای جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی منطقه حاصل ترویج فرهنگ بسیج در میان مردم کشورهای عراق و سوریه هست که استکبار دست خالی از منطقه خارج کرد.

وی با تأکید بر اینکه اگر بسیج نبود، معلوم نبود تکلیف ما در جنگ چه می‌شد، اظهار داشت: همراهی بسیج با نیروهای مسلح عامل پیروزی جبهه های حق علیه باطل بود و در کنار تلاش های خستگی ناپذیر سپاه و ارتش و جهادسازندگی در جبهه‌ها، حضور بسیج در مناطق عملیاتی تعیین کننده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: بنا به فرموده امام راحل بسیج را لشکر مخلص خداست و بسیج یک نهاد نظامی صرف نیست، بلکه بسیج یک فرهنگ است که کشور را از آسیب ها معصون نگه میدارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: سربلندی ایران اسلامی را مدیون فرهنگ بسیج هستیم و ترویج این مکتب و فرهنگ در کشورهای اسلامی، نقشه های شوم آنها را خنثی کرده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تأکید بر ترویج فرهنگ «عاشورا، مهدویت و بعثت» گفت: «عاشورا، مهدویت و بعثت» از اتفاقات مهم تاریخ اسلام است که باید در اشاعه هر چه بهتر آن نهادهای فرهنگی و هیأت های مذهبی رویکرد عملیاتی داشته باشند.

در پایان این مراسم از فعالان مهدوی و دست‌اندرکاران برگزاری مراسمات مذهبی ماه محرم و صفر تجلیل به عمل آمد./*

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 5 آذر 1396
  • ساعت 04
  • توسط itshams itshams
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh